مخاطرات داروهای تقویت قوای جنسی

0
3398

داروهایی نظیر وایگرا یا سیالیس باعث تقویت قوای جنسی نمی شوند اما فقط قادرند با پایین آوردن فشار خون، بر حجم خون درون آلت جنسی بیافزایند تا واکنش ماندگارتری داشته باشند. برای همین، بی شک تاثیر واقعی دارند. زندگی و روابط زناشویی خیلی ها را بهبود بخشیده اند. بر عمر جنسی مردان مسن تر افزوده اند و … برای بخش قابل توجهی از مردان که از مشکل ایستادگی قامتِ عضو جنسی رنج می برند یک معجزه علمی است.

 

ولی با وجود کنترل و بررسی داروهای تائید شده فوق، مقدار قابل توجهی ریسک و صدمه به بدن به خاطر استفاده بی رویه یا زودرس آنها مشاهده شده است.

 

مقدار زیادی از این داروها بدون مجوز پزشکان تهیه و مصرف می شوند. شیوع استفاده از این داروها به جوانان هم رسیده است که نمی خواهند ریسک غفلت یا آماده نبودن را به جان بخرند و با وجود توانایی کامل جنسی، از آنها استفاده می کنند. در صورتی که متخصصین می گویند برای مردانی جوان، عملا تاثیر مضاعفی ایجاد نخواهد کرد.

 

دو ماده اساسی این داروها tadalafil و sildenafil در ترکیب امتحان شده ای با سایر مواد، شاید کمترین عارض را در حین استفاده از طریق نسخه دکتر ایجاد کنند. ولی کمپانی های غیر استادارد زیادی هم هستند که این دو نوع ماده را در داروهای گیاهی و تقویت کننده امتحان نشده، اضافه می کنند. دو دارویی که شانس پایین آوردن فشار خون و حتی قند خون را بسیار زیاد می کنند. هنوز معلوم نیست این دو دارو در ترکیب با مواد نامعلومی که تقویت کننده ها در هم می آمیزند چه خطرات ناگوار کوتاه مدت و دراز مدت ایجاد خواهند کرد.

 

در کنار این نوع داروها، تبلیغات وسیعی برای داروهای با ادعای تقویت قوای جنسی وجود دارند که هدف شان مردان andropause می باشد. مردانی که با افزایش سن و بعد از میانسالی با کاهش ترشح هورمون تستوسترون روبرو می شوند. این تقویتی ها از بقیه به اصطلاح داروها خطرناکتر هستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه