نگاهی دقیق‌تر به خواص شگفت‌انگیز آناناس

0
1079
Pineapple

آناناس میوه‌ای که خوردن آن به صورت کمپوت در ایران رایج‌تر از دیگر روش‌های برای استفاده آن است دارای خواص زیاد سلامتی برای بدن انسان نیز هست. بی دلیل نیست که اولین گزینه برای عیادت از بیماران به همراه بردن کمپوت اناناس برای کمک به بهبود و سرعت بخشیدن به درمان بیماری است. همراه جیمیتو باشید تا با خواص آناناس بیش از پیش آشنا شوید.

 

 

آناناس

آناناس را می‌توان به عنوان دارنده بیشترین سهم از مصرف میوه‌های گرمسیری در جهان دانست. آناناس را معمولاً به صورت خام می‌توان خورد ولی اغلب مردم ترجیح می‌دهند آب آناناس یا کمپوت آن را میل کنند. مسلماً خوردن آناناس تازه دارای خواص بسیار بهتری نسبت به کمپوت شده آن است. گرفتن پوست میوه برای برخی از افراد و مصرف‌کنندگان کار سختی است که در نهایت منجر به مصرف آماده یا کمپوتی آن می‌شود. میوه آناناس ممکن است کمی شور به نظر برسد.

 

آناناس یکی از میوه‌های مهم در افزایش سلامتی بدن و کمک به بهبود سیستم ایمنی آن است تا شما در برابر حملات ویروس‌های مختلف که باعث بیماری می‌شوند در امان باشید. به غیر از این مورد، آناناس در کاهش وزن و ادامه رژیم نیز می‌تواند همراه خوبی باشد. سرفه‌های مزمن از دیگر مواردی است که آناناس با تحریک عضلات ریه و مجاری تنفسی از شدت آن می‌کاهد.

 

آناناس دارای مزایای سلامتی زیادی است که موجب می‌شود بیشتر پزشکان به عنوان مکمل دارویی از آن استفاده کنند. آناناس منبع سرشار از بروملین ماده‌ای که جلوگیری کننده از سرطان، کاهش‌دهنده التهاب اندام‌ها و کمک کننده به هضم است. کافی است که آناناس را به همراه غذا میل کنید تا نیازی به هیچ شربت معده و قرص دیگر برای هضم آسان‌تر نداشته باشید.

 

مواد مغذی آناناس

اگر دوست دارید که مواد مغذی زیادی به بدن خود برسانید دست به کار شوید و به خرید کردن آناناس از فروشگاه بروید. ممکن است مواد مغذی موجود در آناناس در بیشتر میوه‌های دیگر وجود داشته باشد اما شما با خوردن آن از مزایای دیگری هم بهره مند می‌شوید. آناناس غنی از ویتامین C و منگنز است که در بهبود زخم‌های ایجاد شده به‌مانند عمل‌های جراحی کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این آناناس را می‌توان به عنوان عاملی برای دریافت ویتامین‌های B1 و B6 و فولات دانست که همگی در بهبود کیفیت زندگی و سلامتی شما مؤثر هستند.

 

 

در ادامه شما با خواص آناناس بر سلامتی بدن به طور مفصل‌تری بیان خواهد شد.

 

 

خواص آناناس برای سلامتی چیست؟

آناناس دارای فواید زیادی برای انسان است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، منبع عالی برای جذب کربوهیدرات، کاهش خطر بروز سرطان، کمک به بهبود زخم‌ها، بهبود سلامت معده و روده‌ها، تقویت استخوان، بهبود سلامت چشم، ترمیم بافت‌ها و سلامت سلولی است. از دیگر خواص سلامتی آناناس می‌توان به عاملی برای جلوگیری از سرماخوردگی‌های عادی و افزایش سلامت لثه اشاره کرد.

 

 

منبع مناسب کربوهیدرات

آناناس دارای سه نوع کربوهیدرات در خود است که عبارت‌اند از گلوکز، فروکتوز و ساکاروز. وجود کربوهیدرات کافی در بدن لازم و ضروری است و باعث چاق کنندگی در شما نمی‌شود. از این رو خوردن یک لیوان آب اناناس، حاوی حدود ۲۱٫۷ گرم از ترکیبات کربوهیدراتی است که به آن‌ها اشاره شد. این عدد نشان می‌دهد که شما میزان کربوهیدرات مورد نیاز بدن خود را می‌توانید با خوردن آناناس در کنار سایر مزایای آن تأمین کنید و نیازی به دیگر مواد کربوهیدراتی نداشته باشید.

 

 

بهبود سیستم ایمنی

اناناس دارای بروملین، ترکیب مهم برای افزایش سلامت بدن در برابر بسیاری از بیماری‌های شایع و سرماخوردگی‌های رایج است. شما می‌توانید با افزایش میزان مصرف آناناس خود در کنار سایر مواد غذایی مطمئن باشید که با مراقبت‌های لازم به احتمال کمتری مریض خواهید شد. اناناس را به عنوان ترکیب شده در آب میوه‌ها یا برش خورده در کنار مواد غذایی روزانه خود میل کنید. شما با داشتن طعم فوق‌العاده این میوه دیگر به سرماخوردگی فکر نخواهید کرد. سیستم ایمنی قوی‌تر به معنی آسیب کمتر به اندام‌های داخلی و کاهش التهاب در آن‌ها است. این عوارض مهم‌ترین تأثیر بیماری روی بدن انسان است.

 

کاهش احتمال بروز سرطان

اناناس بخورید تا از شر سرطان در امان باشید. بروملین عاملی ضدالتهابی و همچنین کاهش‌دهنده احتمال بروز سرطان در انسان است. بروملین موجب می‌شود تا بدن شما از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و موجب حفظ سلامتی شما در برابر گسترش تومور می‌گردد. تحقیقات نشان داده است که مصرف میوه‌های زرد رنگ به میزان زیادی موجب جلوگیری از گسترش سرطان در بدن می‌شود.

 

 

بهبود بعد از بیماری

بعد از بیماری بدن انسان توانایی‌های لازم برای بازیابی خود را معمولاً از دست می‌دهد و مدت زمان زیادی لازم است دوباره بتواند خود را احیا کند. ضعیف شدن بدن به معنی کاهش رشد سلولی از جمله گلبول‌های سفید است که خطر دوباره بیماری را افزایش می‌دهد. وجود مقادیر کافی از بروملین در اناناس باعث می‌شود توانایی بدن در بازسازی سلولی و جایگزین کردن بافت‌های از دست رفته افزایش یابد. تحقیقات نشان داده که خوردن اناناس به عنوان بهبود دهنده عوارض ناشی از بعد بیماری کاملاً مفید و اثبات شده است.

 

 

سلامت روده

روده مهم‌ترین قسمت از بدن شما برای حفظ سلامتی شما است. روده‌ای که کارآمد و سالم باشد تأثیرات زیادی روی بهبود سلامتی شما و همچنین هضم بهتر غذا دارد. مشکل در جذب مواد غذایی توسط روده موجب کاهش مواد مغذی و افزایش احتمال بروز بیماری در بدن است. اناناس به واسطه داشتن مقدار زیادی فیبر در خود موجب بهبود عملکرد روده و معده می‌شود. علاوه بر این شما در کنار جذب مواد مغذی بیشتر، دفع بهتر و کارآمدتری برای مواد زائد خواهید داشت که از بروز یبوست جلوگیری می‌کند.

 

 

استخوان قوی‌تر

آناناس علاوه بر بروملین دارای مقادیر زیادی منگنز است. این ترکیب برای بازسازی استخوان‌ها و همچنین افزایش رشد آن‌ها ضروری است و سهم زیادی در بهبود مشکلات استخوانی دارد. اناناس می‌تواند جایگزینی خوب برای کسانی باشد که گیاه‌خوار هستند و توانایی تأمین نیاز منگنز خود از گوشت و شیر را ندارند. بر اساس تحقیقاتی که در کشور آلمان انجام شده است شما با خوردن یک لیوان آب آناناس به صورت روزانه، ۶۵ درصد از نیاز مواد مغذی بدن خود را رفع می‌کنید.

 

 

بهبود سلامت چشم

از مشکلات بینایی رنج می‌برید و دوست ندارید در آینده دچار این مشکلات شوید؟ یا اگر عینک دارید و می‌خواهید از دست آن خلاص شوی به شما پیشنهاد می‌دهیم برای افزایش قدرت دید خود از آناناس استفاده کنید. اناناس را در کنار سایر مواد غذایی و روش‌های درمانی ادامه دهید تا از تأثیر آن شگفت زده شوید. تحقیقات اخیر در مورد اناناس نشان داده است که خوردن آن به بهبود قدرت دید و سلامت بینایی کمک فراوانی می‌کند. به طور کلی کسانی که در معرض آسیب‌های بینایی به‌مانند تاری دید و از دست دادن قدرت دید به واسطه بیماری‌هایی نظیر دژنراسیون ماکولا هستند، باید از اناناس و دیگر مواد مغذی استفاده کنند.

 

 

بهبود سلامت پوست

اناناس در کنار خواص بسیاری که برای اندام‌های داخلی دارد، موجب افزایش میزان سلامتی اولین و مهم‌ترین عامل دفاعی بدن یعنی پوست هم می‌شود. با خوردن اناناس مواد مغذی لازم برای مبارزه با انواع بیماری‌های پوستی در بدن شما ایجاد یا به آن می‌رسد. افرادی که در طول روز اناناس مصرف می‌کنند، میزان ویتامین کافی برای تولید کلاژن در پوست را تأمین کرده و نگران پیری پوست خود نباید باشند.

 

ویتامین C عاملی برای بهبود زخم‌ها و همچنین ترمیم بافت‌های پوستی است و از طرفی به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی موجب کاهش احتمال بروز واکنش‌های اکسیداتیو در سطح پوست می‌شود. علاوه بر این ویتامین، آناناس اغلب ترکیبات لازم برای داشتن پوستی جوان و سالم‌تر را در خود دارد. پس اگر دوست دارید چروک صورت را از بین ببرید، اناناس بخورید یا آن را به صورت ماسک استفاده کنید.

 

 

مبارزه با سرماخوردگی

تغییر فصل برای همه ممکن است نشانه‌ای برای بیماری‌های مختلف باشد که از جمله آن‌ها سرماخوردگی است. سرماخوردگی با علائمی به‌مانند آب ریزش بینی، سرفه و همچنین التهاب در مجاری تنفسی همراه است. بروملین ترکیبی است که بدن شما را در برابر کاهش اثرات ناشی از سرماخوردگی و همچنین بروز سرماخوردگی قوی‌تر نگه می‌دارد. علاوه بر آن، شما با خوردن اناناس می‌توانید مطمئن باشید که طول دوره درمان کوتاه‌تری برای بهبود کامل خواهید داشت.

 

 

لثه سالم‌تر

اناناس دارای ترکیبات ضدعفونی کننده دهان و دندان نیز هست. اناناس عملی برای کاهش احتمال رشد باکتری‌های آسیب‌رسان به لثه است. شما حتی اگر هر روز لثه‌های خود را بشورید هم در معرض احتمال بروز مشکلات و عفونت‌های لثه‌ای هستید بنابراین حواستان به دندان و لثه‌های خود باید باشد. شما می‌بایست برای افزایش سلامتی و کاهش احتمال بروز مشکلات و زخم‌های لثه در طول هفته چند لیوان آب اناناس میل کنید تا در هنگام جویدن غذاها احساس درد نداشته باشید. اناناس میوه‌ای کاملاً سالم و مفید برای انسان است که نمی‌بایست از آن غافل شد.

 

 

کاهش سرفه

اگر دلیل سرفه‌های شما سینه پهلو نباشد، اناناس به راحتی می‌تواند موجب بهبود سرفه‌های شما شود. برای مبارزه و درمان سرفه‌های خفیف بهتر است از آب اناناس به عنوان مرهم استفاده کنید. بروملین ماده است که در درمان سرماخوردگی و علائم ناشی از آن همانند سرفه تأثیر مثبت دارد. بروملین آنزیمی کلیدی در آناناس است که از ویژگی ضدالتهابی قوی سود می‌برد و می‌تواند به‌طور بالقوه به درمان مشکلات تنفسی، از جمله آسم و آلرژی‌ها، کمک کند. ویژگی‌های موکولیتیک (خلط آور) در بروملین به تجزیه و دفع مخاط در سینوس‌ها یا ریه‌ها کمک می‌کنند. ویتامین C موجود در آناناس نیز به‌طور معمول برای کاهش سرفه، علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی به کار گرفته می‌شود.

 

امیدواریم که توانسته باشیم آگاهی لازم برای مصرف آناناس و استفاده از خواص سلامتی آن را به شما عزیزان داده باشیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه