شستن دست‌ها با آب و صابون بهترین راه برای کاهش تعداد میکروب‌ها و جلوگیری از بیماری‌هاست

0
1376

وبگاه «لایف ساینس» به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در آمریکا گزارش کرد که شستن دست‌ها با مواد ضدعفونی کننده گام اول برای جلوگیری از انتقال ویروس نیست، بلکه مهم‌تر از آن شستن دست‌ها با صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه است.

به گفته متخصصان این مرکز، شستن دست‌ها با صابون بهترین راه برای کاهش تعداد میکروب‌ها روی پوست بدن و جلوگیری از انتقال بیماری‌هاست و استفاده از ژل‌های ضدعفونی در واقع یک راه جایگزین برای اوقاتی است که آب و صابون در دسترس نباشد.

قدرت ترکیب‌های ضدعفونی بستگی به درجه الکل موجود در آنهاست و لذا توصیه شده در صورت استفاده از این ترکیبات، باید مطمئن شد که نسبت الکل در آنها بین ۶۰ تا ۹۵ درصد باشد. در صورتی که دست‌ها چرب و یا کثیف باشند، نیز این ترکیبات کارایی خود را از دست می‌دهند و این یکی از مزایای صابون به شمار می‌رود که علاوه بر از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها در زدودن چربی‌ها و ناپاکی‌ها نیز کاربرد دارد.

در روزهای گذشته ویدئویی از دانشگاه علوم پزشکی وین، پایتخت اتریش منتشر شد که در آن شکل صحیح شستن دست‌ها توضیح داده شده است. بر اساس توصیه Medizinische Universität Wien افراد باید علاوه بر شستن کف دست، پشت دست‌ها، فاصله لابلای انگشتان و نوک انگشتان را نیز با صابون بشویند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه