با مصرف ماهی چرب خطر ابتلا به ام‌اس را تا ۴۵ درصد کاهش دهید

0
997

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف ماهی‌های چرب به صورت یک‌بار در هفته می‌تواند خطر ابتلا به بیماری «ام‌اس» را تا ۴۵ درصد کاهش دهد.

 

طبق تحقیقات اولیه صورت گرفته، افرادی که در رژیم غذایی خود خوردن ماهی به صورت حداقل یک‌بار در هفته یا یک تا سه بار در ماه به علاوه استفاده از مکمل‌های روزانه روغن ماهی را می‌گنجانند، به میزان قابل توجهی کمتر از دیگر افراد در معرض «ام‌اس» قرار دارند.

 

 

«ام اس» در افرادی که در شمال اروپا زندگی می‌کنند بسیار شایع است و تنوع جغرافیایی می‌تواند به سادگی بیانگر گستره جهانی این جوامع خطر پذیر باشد؛ کاهش تماس با نور خورشید باعث کاهش تولید ویتامین دی می‌شود و می‌تواند توجیهی برای این موضوع باشد.

 

با توجه به آمار و ارقام موجود، از سال ۲۰۰۸، بین ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری «ام‌اس» مبتلا شده‌اند؛ همچنین این بیماری به طور معمول در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی و در زنان دو برابر مردان اتفاق می‌افتد.

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گفته است: «ام‌اس» حدود ۴۰۰ هزار آمریکایی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

 

دکتر «آنت لانگر گود»، سرپرست و محقق ارشد تیم تحقیق می‌گوید: «اسیدهای چرب امگا ۳، دارای خاصیت ضدالتهاب و محافظت کننده عصبی بوده که دارای پتانسیل حفاظت در مقابل ابتلا به ام‌اس هستند».

 

کارشناسان بهداشتی معتقدند: داروهایی که برای درمان ام‌اس تجویز می‌شود تنها اندکی مؤثرند؛ داروهای درمان این بیماری دارای اثرات جانبی هستند و تحمل آن دشوار است.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه