با کمپرس کردن ، اسپاسم خود را درمان کنید

0
925

کمپرس کردن یکی از روش‌های قدیمی و سنتی در تسکین درد می‌باشد که با گذاشتن پارچه سرد و یا گرم روی ناحیه‌ای که درد دارد، انجام می‌گیرد.

 

حال، افزودن برخی گیاهان دارویی به ظرف آبی که پارچه را در آن فرو می‌برید، می‌تواند اثر کمپرس را چند برابر کند. چینی‌ها قرن‌ها پیش (۳۰۰۰ سال قبل) به ارزش درمانی گیاه زنجبیل پی برده بودند و از این گیاه استفاده می‌کردند‌.

 

این گیاه در تسکین دردهای عضلانی و ماهیچه‌‌ای بسیار مفید است؛ زیرا با تولید گرما در ناحیه مورد نظر و تسریع جریان خون، سبب رفع انقباض و اسپاسم ماهیچه ها می‌شود.

 آماده کردن کمپرس زنجبیل

این کمپرس آرامبخش را خیلی سریع و راحت می‌توانید آماده کنید

یک قاشق مرباخوری زنجبیل خشک یا یک تکه زنجبیل تازه (حدودا ۳ الی ۴ سانتی‌متر) را رنده کرده و با آب روی حرارت ملایم به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید تا عصاره زنجبیل به دست آید.

 

پس از کمی خنک و یا به اصطلاح ولرم شدن، یک پارچه حوله‌ای و یا پشمی را که حرارت را در خود نگه می‌دارد، داخل ظرف آب فرو کرده و روی محل درد ( برای سردرد بر روی پیشانی) قرار دهید و این عمل را چندین بار تکرار کنید.

 

زمانی که محلول آب مورد نظر سرد شد (معمولاً پس از ۵ دقیقه) می‌توانید آن را در ظرفی ریخته و در یخچال نگهداری کنید و بعداً دوباره از آن استفاده کنید (البته دوباره آن را گرم کنید).

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه