سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران به ۳۰ سال رسیده است !

0
1244

 

زنگ خطر کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران: دبیر نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق می‌گوید این سن به ۳۰ سال رسیده است. خبرگزاری ایرنا به نقل از دکتر مسعود قاسمی می‌نویسد: «روزانه ۳۰۰نفر در کشور بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست می‌دهند که بخش قابل توجه این آمار به تهران مربوط می‌شود.»

 

روز شنبه (۱۲ اوت/۲۱ مرداد) دکتر قاسمی در نشست خبری کنگره یاد شده اعلام کرد که میزان بیماری‌های قلبی نزد مردان در سنین بالای ۴۰سال، سالانه ۵۷درصد است و این آمار در آبان که انتشار گازهای مختلف و آلودگی‌ها تشدید می‌شود، بالاتر می‌رود: «در آبان ۱۳۹۵ از حدود چهارهزار و ۷۶۶نفر که در کشور فوت کردند، ۴۴۱ نفرشان به دلیل ایست قلبی جان باختند.

 

 

مسعود قاسمی، از آلودگی هوا، جمعیت بالا، کم تحرکی و فعالیت در فضای پر استرس، به عنوان عوامل بالا بودن آمار سکته‌ قلبی در تهران نام برد. او مصرف سیگار و قلیان، مصرف فست فود، اضافه وزن و چاقی و خواب نامناسب را از عوامل اصلی کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی در ایران دانست.

 

دبیر کنگره تازه‌های قلب و عروق گفته که میزان مرگ و میر سالانه در ایران ۳۵۷هزار نفر است که ۳۵هزار نفرشان به خاطر سکته مغزی و قلبی جان خود را از دست داده‌اند: «فشار خون بالا عامل اصلی سکته مغزی و قلبی است. ۴۰درصد مرگ و میرها در ایران به خاطر بیماری‌های قلبی است که ۲۰درصد آن ناشی از سکته‌های قلبی است.»

 

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، ۶۳درصد مرگ‌ومیرها در ایران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و ۲۸درصد به بیماری‌های مغزی مربوط هستند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه