علت قطع نفس کودکان هنگام خواب چیست؟

0
1078

«۴۰ درصد کودکان ایرانی گرفتار قطع تنفس در خواب هستند». دکتر محمد فرهادی رئیس انجمن پزشکی خواب ایران با بیان این مطلب گفت:« کودکان از بدو تولد تا سن بلوغ گرفتار انواع اختلالات خواب هستند که مهم ترین آن قطع تنفس در خواب است. ۴۰ درصد کودکان ایرانی گرفتار قطع تنفس در خواب هستند.

 

علت این عارضه، بزرگی لوزه سوم است که راه تنفس در ناحیه حلق را مسدود می کند.» این متخصص گوش و حلق و بینی، راه درمان این اختلال را جراحی دانست و گفت: «اگر این اختلال هرچه زودتر درمان نشود، می تواند عوارضی مثل مختل شدن رشد کودک، کم غذا خوردن و سرماخوردگی های مکرر به دنبال داشته باشد.

 

اگر این عارضه تدوام داشته باشد منجر به این می شود که اکسیژن به مغز کم برسد و به تدریج مشکلات مغزی برای فرد مبتلا ایجاد کند و باعث کم هوشی کودک شود.» فرهادی با اشاره به اثرات برگشت ناپذیر عارضه قطع تنفس در کودکان، گفت:« اگر این عارضه به سنین بلوغ برسد، فرد با رفتارهایی همچون خستگی در روزها، خواب آلودگی، سردردهای صبحگاهی، کم حوصله بودن و اختلالات رفتاری مواجه می شود. ۱۰ درصد ایرانی ها دچار اختلال قطع تنفس هستند که همه این افراد نیاز به درمان دارند.»

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه