مصرف شکلات می‌تواند عملکرد سیستم ادراکی را بهبود بخشد

0
1013

محققین دریافته‌اند که فلاونوئیدهای موجود در کاکائو می‌توانند، عملکرد سیستم ادراکی را تنها ظرف چند ساعت پس از مصرف ارتقا دهند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محققان می‌گویند که مصرف منظم و طولانی مدت فلاونوئیدها می‌تواند با تحلیل سیستم ادراکی مقابله کند. فلاونوئیدها به طور طبیعی در انواع مختلفی از گیاهان یافت می‌شوند، اما در دانه‌های درخت کاکائو به وفور و در مقادیر بالا وجود دارند.

 

 

باید در نظر داشت که فلاونوئیدها جزء آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شوند، بدین معنی که دارای قابلیت کاهش تأثیر مخرب استرس‌ها بر سلول‌های بدن می‌باشند.

 

آنچه مطالعات بیشتر در این زمینه نشان داده است، این است که فلاونوئیدها می‌توانند حتی عملکرد عروق خونی را بهبود بخشیده و به این طریق فشار خون را کاهش دهند.

 

این مطالعات توسط والنتینا سوشی از دانشگاه آکوییلای ایتالیا و همکاران ایشان انجام گرفته است.

 

مطالعات قبلی ارتباطی میان مصرف فلاونوئیدهای کاکائو و بهبود عملکرد حافظه را نشان می‌دهند، که البته شکلات تلخ (یا همان شکلات دارک) منبع بهتری برای فلاونوئیدها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دانستنی‌هایی درباره فواید شکلات برای سلامتی

 

در این پژوهش جدید، سوچی و تیم او می‌خواستند عمیق‌تر به بررسی مزایای مغز فلاونول‌های کاکائو بپردازند: چه توابع شناختی خاصی تحت تأثیر فلاونول‌های کاکائو قرار می‌گیرند و اثرات فوری آن کدام است.

 

به کانال تلگرام “سیب کلینیک” بپیوندید

 

 

در این مطالعه محققان به دنبال یافتن پاسخ چنین پرسش‌هایی بودند. در نهایت این تیم تحقیقاتی نتایجی مبنی بر ارتباط بین مصرف فلاونو کاکائو و بهبود تقریباً فوری در حافظه کاری را کشف کردند.

 

برای مثال یکی از مطالعه‌ها بهبود عملکرد حافظه کاری در بزرگسالان جوان را تنها ۲ ساعت پس از مصرف ۷۷۳ میلی‌گرم از فلاونول‌های کاکائو نشان می‌داد.

 

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد، مصرف روزانه فلاونول‌های کاکائو – حداقل ۵ روز و حداکثر ۳ ماه – بیشترین مزایای عملکرد شناختی را به دنبال دارد، که منجر به بهبود توجه، سرعت پردازش، و حافظه کاری می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه