اسماعیل خاتمی مقدم در نشست هماندیشی صدا و سیمای مرکز مازندران و انجمن صنایع غذایی و دارویی این استان، با اشاره به اینکه کار تشکل ها اقناعی است، اظهارکرد: صدا و سیما و انجمن صنایع غذایی میتواند در تقویت تشکلها همفکری کنند.
وی با بیان اینکه برنامههای اصلی انجمن در همکاری با رسانه ملی، تقویت مباحث کیفی به کمک انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران و برندسازی در این رابطه است، تصریح کرد: صدا و سیما فرآیند تهیه مواد اولیه، تولید و توزیع محصولات غذایی تولیدی صنایع را به اطلاع مردم برساند.
رئیس انجمـن غذایی و دارویی مازندران دو رویکرد مهم این انجمن نسبت به صدا و سیما را، شکل گیری مصرف تولید محور و تقویت و جایگزینی باورهای مثبت به جای باورهای منفی اعلام کرد و گفت: زمینه سازی پاسخ به سئوالات و ابهامهای مردم کمک بزرگی است که رسانه ملی می تواند به انجمن داشته باشد.
خاتمی مقدم با تاکید بر اینکه هر دو سازمان باید به وظایف خود عمل کنند، گفت: غذا هراسی تولید محور و تبلیغ و رواج باورهای غلط دو ضربه سختی بود که در این موقع زمانی شکل گرفت به طوری که جبران آن بسیار هزینه بر و زمانبر است.
وی با ابراز گلایه از جامعه پزشکان و مسئولان در این زمینه، خاطرنشان کرد: در صنعت غذا هم همانند سایر بخشها و صنوف ممکن است تخلفهایی وجود داشته باشد که عمومیت ندارد.
رئیس انجمـن غذایی و دارویی مازندران افزود: سه دستگاه استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی بر محصولات غذایی کارخانجات نظارت دارند.
خاتمی مقدم از کاهش مستمر و شدید مصرف لبنیات در سطح کشور خبر داد و از رواج مصرف لبنیات و مواد غذایی فله ای که نظارتی بر آنها نیست ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایسنا،سیده لیلا سلیمی بهرامی رئیس انجمن مهندسی کیفیت صنعت غذای مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئولان مربوط بر کار کیفی صنایع غذایی نظارت دارند، گفت: سازمانهای مربوط به طور مداوم بر تولیدات غذایی نظارت دارند و باید مردم نسبت به این امور آگاه شوند.
وی افزود: انجمن ایده هایی دارد که می تواند در اختیار صدا و سیما قرار دهد و از مسئولان رادیو و تلویزیون میخواهیم در زمینههایی چون مصرفکننده، تخصص و مشارکت فعالیت شود.