چه میوه هایی لاغر می کنند؟

0
1051

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه نارگیل یکی از میوه های چربی سوز است، گفت: اسید چربی به نام تری‌گلیسیرید در نارگیل موجود است که منجر به افزایش ۳۰ درصدی متابولیسم بدن می‌شود.

 

محمد آذرفر متخصص تغذیه در خصوص مصرف میوه‌ها و لاغری، توضیح داد: بلوبری یکی از میوه‌های چربی سوز و لاغر کننده است که علاوه بر مبارزه با چربی‌های بدن منجر به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز می‌شود.

 

وی گفت: بر اساس نتایج حاصل از یک تحقیق در صورت مصرف روزانه بلوبری، ۲ درصد از چربی بدن از بین می‌رود. علت این امر نیز بالا بودن سطح آنتی اکسیدان در این میوه است که باعث دفع سموم بدن شده و از چاقی و مشکلات سلامتی پیشگیری می‌کند؛ می‌توانید بلوبری را همراه با ماست مصرف نمایید.

 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: نارگیل یکی دیگر از میوه‌های چربی سوز است. اسید چربی به نام تری گلیسیرید در نارگیل موجود است که منجر به افزایش ۳۰ درصدی متابولیسم بدن می شود؛ می توانید به جای تنقلات این میوه را استفاده کنید. می توانید از روغن، شیر، پودر و آب نارگیل نیز مصرف کنید. علاوه بر این می توانید به عنوان چاشنی از نارگیل استفاده کنید.

 

آذرفر ادامه داد: آواکادو دارای چربی است که از افزایش قند خون و ذخیره چربی در بدن ممانعت می کند. گفتنی است آواکادو چربی و کالاری زیادی دارد و توصیه ما این است که در روز تنها یک عدد از آن را مصرف نمایید. یک عدد آواکادو را در سالاد خود خرد نمایید تا چربی شما را بسوزاند.

 

وی در پایان با بیان که سیب و هلو نیز می‌توانند نقش موثری در لاغری افراد داشته باشند، گفت: این دو میوه با روشی متفاوت باعث کاهش وزن می‌شوند؛ سیب و هلو دارای مقدار زیادی فیبر هستند و باعث سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن می شوند. مصرف سیب و هلو به عنوان میان وعده باعث سیری شما خواهد شد؛ سیب و هلو سرشار از پکتین هستند که مانع جذب چربی توسط سلول ها می شود و در عوض موجب جذب آب می‌گردند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه