ده عادت ناسالم و مرگبار برای آقایان

0
1149

مرد بودن، قوی و شجاع بودن ربطی به جسم ما و همه فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیایی بدن ندارد. مواظب بدن خود بودن می تواند نوعی مردانگی باشد:

 

۱- لغو ملاقات دکتر

پیش دکتر نرفتن انگار یک خصلت مردانه شده است. مهم نیست چه عارضه ایی در بدن مردان ایجاد شود ولی اغلب مردان این میل باطنی را دارند که دلیلی پیدا کنند تا پیش دکتر نروند. دانش پزشکی ثابت کرده است که بخش بزرگی از بیماری های مزمن و خطرناک، قابل مداوا و کنترل خواهند بود اگر مردان ملاقات شان با دکتر را عقب نیاندازند یا لغو نکنند.

 

۲ – سکته نمی کنم

اکثر مردان فکر می کنند که سکته قلبی به سراغ آنها نخواهد آمد. سکته مردان را نگران می کند ولی نه برای خودشان … آنها فکر می کنند سکته متوجه والدین مسن شان است. اما سکته بیشتر از همه مردان جوان و میانسال را تهدید می کند. مردان باید این واقعیت را بپذیرند که باید مراقب قلب شان باشند.

 

۳- خروپف

تقریبا نصف مردانی که خروپف می کنند از یک بیماری رنج می برند به نام «بسته شدن راه تنفس در حین خواب» که عملا دهها و صدها بار در طی شب جلوی نفس کشیدن را برای لحظاتی می گیرد.

 

نفس نکشیدن یعنی نرسیدن خون به مغز و این اتفاق ساده می تواند خیلی خطرناک باشد. خرناسه معمولی می تواند به افزایش فشار خون، سکته قلبی و مغز، مرض قند و افسردگی و در ساده ترین حالت برطرف نشدن خستگی و سردرد منجر شود.

 

گردن ظخیم تر از حدود سی سانتیمتر، ارثی بودن خروپف، چاقی، بالای چهل سال بودن، فک کوچک داشتن، زبان بزرگ و … می توانند از عوامل عمومی این بیماری باشند. اگر خروپف می کنید حتما بروید و آزمایش مربوطه را انجام دهید.

 

۴- اشعه آفتاب

آفتاب برای پوست خطرناک است. شاید قدیم ها اینطور نبوده است و افرادی که مدام در معرض تابش خورشید بودند دچار سرطان پوست نمی شدند. اما با دستکاری هایی که بشر بر طبیعت روا داشته است اشعه های خطرناک از جو زمین عبور می کنند. مادران باید پسران شان را از تاثیر منفی اشعه خورشید بترسانند. مردان بهتر است هر روز از پمادهای محافظتی در برابر آفتاب را استفاده کنند.

 

۵- ناتوانی جنسی درمان دارد

مردان از ناتوانی جنسی می ترسند و خیلی ها در سنین مختلف دچارش می شوند ولی نه حرفی از آن می زنند و نه برای مداوایش کاری می کنند. عضو جنسی مردان به غیر از اینکه از مغز فرمان می برد به طور فیزیکی، کارایی اش مرتبط است به باز بودن مسیر گردش خون … آلت مردانه، مویرگ های بسیار کوچکی دارد که بعد از تحریک جنسی، فرمان انتقال خون را پیگیری می کنند. اگر رگ ها به هر دلیلی کمی گرفته باشند نمی توانند آماده اجرای وظایف شان باشند.

 

مردان عزیز به جای شرم و نگرانی بهتر است نزد دکتر بروند و دلایل گرفتگی مویرگ ها و انتقال ناقص خون به عضو را جستجو کنند. چاقی، سیگار، مشروب، خستگی، خوردن غذای سنگین، مرض قند و بیماری های قلبی می توانند از دلایل اصلی ایجاد ناتوانی جنسی مردان باشند. دلایلی که می توانند کنترل و مداوا شوند.

 

۶- مردان و افسردگی

مردان نمی توانند به خودشان بقبولانند که اگر از هر مسئله روحی رنج می برند نزد روانشناس بروند. تربیت و ذهن مردان طوری برنامه ریزی شده است که کمک خواستن را شرم و عیب می دانند. صحبت از ضعف و کمبود و افسردگی، به آنها حس ذلیل بودن می دهد. بسیاری از مردان متاسفانه با تکیه بر مشروب و مواد مخدر، افسردگی را پنهان می کنند.

 

۷- دستشویی بیش از حد

اگر در طی روز بیش از ۸ بار برای تخلیه مثانه به دستشویی می روید و شب ها بیش از دو بار از خواب برمی خیزید تا رفع حاجت کنید بدانید که مثانه شما مشکل دارد. اینها می توانند نشانه التهاب پروستات و حتی انواع سرطان هم باشند.

 

۸- دندان که دکتر لازم ندارد

از دندانپزشک نگریزید. وقتی نوبت به سلامت دندان تان می رسد مثل بقیه موارد آن را جدی نمی گیرید. ولی شک نکنید بسیاری از بیماری ها نظیر مرض قند تا انواع عفونت ها، سرمنشا شان، لثه ها و دندان های ناسالم می باشد.

 

۹ – مرد یعنی گوشتخواری

افتخار اغلب مردان این است که عاشق خوردن گوشت لذیذ کباب و استیک هستند. اشکالی هم ندارد هر غذایی باب طبع و اشتهای تان را بخورید ولی از سبزیجات در همه وعده های غذایی غفلت نکنید. بهتر است پنج بار در روز حتما میوه بخورید. خوردن سبزیجات و میوه نه تنها سیستم گوارشی تان را در تعادل نگه می دارد بلکه باعث کاهش کلسترول، جلوگیری از چاقی و انواع بیماری های قلبی و حتی سرطان می شود. اینها را باور کنید.

 

۱۰- لذت ها

دنیا همیشه پر از لذت های مختلف بوده است و این روزها بر دسترسی و تنوعش افزوده شده است. سیگار و الکل و مواد مخدر از همه بیشتر، بدن ما مردان را مورد تهاجم قرار می دهند. ما به طور طبیعی اهل ریسک بیشتر هستیم و عامل اصلی آن هورمون تستوسترون است که وادارمان می کند کارهای ناسالم و مضر به بدن را انجام دهیم.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه