رژیم غذایی و برنامه ورزشی سخت‌ بازیگر فیلم‌های ماجراجویانه

0
1111

مارک والبرگ، بازیگر فیلم‌های ماجراجویانه پرده از رژیم غذایی و برنامه ورزشی سخت‌ خود برداشت. برنامه‌ای که او را وا می‌دارد بعد از نیمه‌ شب از خواب بیدار شود تا وزنه بزند.

این ستاره ۴۷ ساله فیلم‌های اکشن، در شبکه اینستاگرام به سوالات هوادارانش درباره راز اندام ورزیده‌اش جواب داده است.او معمولا ساعت ۲:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شود و بعد از بیدار شدن، نیم ساعت مناجات می‌کند.بعد از صرف صبحانه در ساعت ۳:۱۵ صبح، نود دقیقه ورزش می کند. سپس غذا می‎خورد و بعد به ترتیب دوش می‌گیرد، گلف بازی می کند، دوباره غذا می‌خورد و در حوض هوای سرد (cryotherapy) به بازسازی ماهیچه‌هایش می‌پردازد و پس از ورزش، دوش و غذای مجدد، مدتی را با خانواده‌اش وقت می‌گذراند و در آخر، طبق برنامه معولا ساعت ۷:۳۰ شب می‌خوابد.

 

کرایوتراپی (cryotherapy) نوعی روش درمان ماهیچه‌ها از فشار و درد تمرین‌های سنگین است که با استقبال ورزشکاران روبرو شده است. این روش درمانی قرار گرفتن در محفظه‌ای است که با استفاده از نیتروژن مایع، دمای هوا به منهای ۱۰۰ می‌رسد.

 

او از غذاهایی که به صورت روزانه می‌خورد هم گفته است.

“ساعت ۵:۳۰ صبح، صبحانه شامل فرنی جو همراه با میوه و کره بادام زمینی است. کمی دیرتر پودر پروتئین همراه با سه برگر بوقلمون و پنج تکه از سیب‌زمینی شیرین.”

“ساعت هشت صبح من حدود ۱۰ من حدود ده تا کوفته قلقلی بوقلمون می‌خورم. ساعت ۱۰:۳۰ صبح سالاد مرغ در برنامه است، به همراه تخم مرغ، زیتون، آووکادو، خیار، گوجه و کاهو.”

“ساعت یک ظهر، استیک گوشت قرمز با فلفل سبز. ساعت ۳:۳۰ استیک مرغ با کلم چینی. ساعت ۵:۳۰ تا ۶:۰۰ عصر هم یک وعده استیک ماهی به همراه سیب زمینی، کلم و سبزیجات.”

“در تمام طول روز هم مقدار قابل توجهی آب آشامیدنی بهسازی شده می نوشم. همین!”

 

این رژیم سخت از یک‌سال پیش و بعد از اینکه نقش اصلی فیلم مایل ۲۲ را برعهده گرفت، شروع شد.

والبرگ چالشی ۴۷ روزه را برای بازی در تازه‌ترین فیلمش پشت سر گذاشت.او حتی در تعطیلات خانوادگی و شرایط سفر هم تمرینات را ترک نکرد. ماه پیش در شبکه اینستاگرام ویدیویی منتشر کرده و از کارکنان باشگاه بدنسازی نزدیک محل اقامتش در منهتن به این خاطر که صبح خیلی زود در را برای تمرینات او باز می‌کردند، تشکر کرد.مارک والبرگ و همسرش ری دورهام، چهار فرزند دارند. او می‌گوید که این رژیم غذایی باعث شده وقت بیشتری را با خانواده‌اش سپری کند.

 

“بیشتر وقت‌ها قبل از آنکه خانواده‌ام بیدار شوند، من تمریناتم را انجام داده‌ام. من معمولا بیدار می‌شوم. ورزش می‌کنم و کارهایم را پیگیری می‌کنم. گلف بازی می‌کنم تا اینکه بچه‌ها بیدار می‌شوند و همسرم هنوز خواب است. این برنامه جواب می‌دهد. در واقع یکی از مهمترین مزایای صبح زود بیدار شدن همین است.”

 

البته مزایای دیگرش هم درآمد بالای اوست. مارک والبرگ گران قیمت‌ترین هنرپیشه هالیوود در سال ۲۰۱۷ بود و هنوز هم او بیشترین تقاضا را برای بازی در نقش اصلی فیلم‌های اکشن دریافت می‌کند.

 

“سبک زندگی افراطی”

پروفسور جان بریور که در دانشگاه سینت مری انگلستان علوم تربیت بدنی تدریس می‌کند می‌گوید: “بدن انسان توانایی تطبیق با رژیم‌های سخت روزانه را دارد اما در عین حال نیاز به فرصتی برای ترمیم و بازسازی هم دارد. بدن بعد از مدتی که یک دوره به وضعیت ثبات می‌رسد.”

 

او می‌گوید: “کاری که والبرگ کرده پیشروی از رژیمی بسیارافراطی است که وضعیت جسمی او را به صورت جدی تغییر می‌دهد.” پروفسور بریور می گوید ممکن است که او در داز مدت نخواهد از این رژیم استفاده کند.

 

“تردید دارم که تا پنج تا ده سال آینده او بتواند با این روش افراطی زندگی کند. یا از لحاظ فکری انگیزه برای ادامه این سبک زندگی را از دست می‌دهد یا در نهایت از نظر جسمی به این نتیجه می‌رسد که دیگر بس است.”

 

“مهمترین پیامی که در ارتباط با این رژیم غذایی به مردم عادی می توان داد این است که به هیچ وجه برای رسیدن به سلامتی و تندرستی که پزشکان توصیه می کنند، نیاز نیست ذره‌ای هم به فکر دنبال کردن اینگونه رژیم‌های افراطی باشید.”

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه