سندوم جویدن مو ، دختر جوان را به کام مرگ کشاند !

0
903

یک دخترجوان بریتانیایی به نام یاسمین ۱۶ ساله از بیماری بسیار نادر و عجیبی رنج می برد. این بیماری سبب شده بود تا او موهایش را بکند و با اشتها آنها را بخورد.

 

جویدن و خوردن مو تا جایی ادامه پیدا کرد که جانش را از دست داد. هفته ی گذشته یاسمین در دانشکده بود که به دلیل التهاب روی زمین افتاد، او را به بیمارستان منتقل کردند، پزشکان دریافتند که معده ی ملتهب او با گلوله های مو پر شده و دستگاه گوارش او به طور کامل مختل گردیده است. پزشکان برای نجات او تمام تلاش خود را کردند، اما موفق به نجات او نشدند.

 

 

این دخترجوان جان خود را بر اثر بیماری کمتر شناخته شده ای که یک پزشک فرانسوی به نام Henri Hallopeau François کشف کرد، از دست داد. اسم این حالت “سندرم راپونزل” است که به آن وسواس موخواری هم گفته می شود.

 

و از آنجا که معده قادر به هضم مو نیست، تکرار چندین باره ی این کار منجر به التهابات و جراحی های مختلف خواهد شد. موها در معده او جمع شده و مسیر دستگاه گوارش را مسدود می کنند. در نهایت فرد با علائم بالینی شدید از جمله تهوع، درد معده، تورم شکم و عدم توانایی خوردن مواد غذایی مواجه می‌شود.

 

 

علت اورژانسی بودن این عارضه ایجاد خونریزی از معده و پاره شدن دیواره معده در اثر فشار تارهای مو است که می تواند سبب مرگ فرد می شود. پس از جراحی نیز به دلیل این که فرد به خوردن مو اعتیاد دارد، این حالت استمرار پیدا کرده و جان او را به خطر می اندازد. اتفاقی که برای این دختر و خانواده اش رخ داد. . آنها در در ۲۴۰ کیلومتری لندن زندگی می کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه