چاقی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

0
900

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در گزارشی هشدار داد که رژیم نادرست غذائی که به چاقی بیش از حد منجر شود عامل ۴۰ درصد سرطان هاست. این گزارش هشدار دهنده موجب نگرانی مقام های بهداشتی آمریکاست چون در حال حاضر دوسوم بزرگسالان آمریکائی دچار چاقی بیش از حد و مفرط اند.

 

«برندا فیتزجرالد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها به فاکس نیوز گفت: «اکثریت آمریکائیان بزرگسال دچار چاقی مفرط اند. اضافه وزن دارند و این دو عامل، افراد را در معرض دچار شدن به سرطان های مختلف قرار می دهد. یافته های تازه موجب نگرانی است. ما همگی با مراقبت و حفظ یک وزن متعادل و سالم می توانیم در پیشگیری از سرطان تاثیرگذار باشیم.»

 

بسیاری از آمریکائی ها از ارتباط چاقی و اضافه وزن با سرطان بی اطلاع اند. در حالی که در مشخص شده که ۶۳۰ هزار سرطانی سال ۲۰۱۴ به خاطر چاقی بیش از حد به این بیماری دچار شده اند.

 

این نوع بیماری در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ به میزان ۷ درصد افزایش داشته است.به موجب آمار، ۵۵ در صد سرطان ها در زنان و ۲۴ در صد سرطان ها در مردان ناشی از چاقی مفرط و اضافه وزن است. در این آمار، بزرگسالان بین ۵۰ تا ۷۴ ساله بیشتر از سایران در معرض بیماری قرار دارند.

 

آژانس بین المللی پژوهش سرطان انواع خاصی از سرطان را مورد شناسائی قرار داده است که با اضافه وزن ارتباط دارند از جمله سرطان تیروئید، سرطان سینه زنان یائسه، سرطان کیسه صفرا، سرطان معده، کبد، پانکراس، کلیه، تخمدان و سرطان روده بزرگ.

 

این مرکز هم اکنون ۴ برنامه درمان و پیشگیری از سرطان ناشی ازچاقی را در دست اجرا دارد و به تاکید از دست اندرکاران مسائل بهداشتی می خواهد آمارهای مربوط به ارتباط سرطان با چاقی و اضافه وزن را جدی بگیرند و به بیماران چاق در این زمینه کمک کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه