از سشوار در هتل استفاده نکنید

0
1374

یکی از کثیف‎ترین لوازم هتل که کمتر کسی به آن توجه می‎کند سشوار است و باید تا حد امکان از دست زدن و استفاده از آن دوری کنید.

 

معمولا یکی از بدترین اتفاقاتی که می‎تواند برای مردم در سفر بیفتد این است که بیمار شوند. اما جالب است بدانید یکی از اصلی‎ترین عوامل بیماری آن چیزی نیست که شما تصورش را می‎کنید، نه مکان‌‏های عمومی آلوده، نه آب و هوا و تغییرات آن و … یکی از اصلی‎ترین دلایل سشوارها هستند.

 

اتاق هتل پر از انواع آلودگی‌‏ها است و طبق مطالعات اخیر وقتی می‎‏خوابید بسیاری از این جرم‎ها و آلودگی‎ها به موی شما منتقل می‌‏شوند و وقتی هنگام بیدار شدن سشوار می‏‌کشید آن‌ها را پخش می‏‌کنید.

 

بیشتر بخوانید:

اگر به هتل می‌روید، همراه خودتان ملحفه ببرید

 

اما استفاده از سشوار به چندین شکل باعث بیماری می‎شود. یکی اینکه سشوار باکتری و ویروس‎ها را پراکنده می‏‌کند، دیگر اینکه خود سشوار بسیار آلوده است و افراد هنگام سشوار معمولا به سشوار و موهایشان دست می‎زنند اما این وسیله هرگز با مواد ضدعفونی کننده تمیز نمی‏‌شود.

 

از طرفی حتی بهترین هتل‎ها هم معمولا قسمت‎های خاصی را ضدعفونی می‌‏کنند و باقی را فقط شسته و تمیز می‎کنند. قسمت‌‏هایی که ضدعفونی می‏‌شوند سرویس‎های بهداشتی، لیوان‎ها، حوله‎ها و … هستند اما در بسیاری از موارد مقدار کمتری از مواد ضدعفونی‎کننده برای رختخواب استفاده می‎کنند.

 

 

به طور کلی توصیه می‌‏شود در سفر از دست زدن بیش از اندازه و استفاده کردن از وسیل اتاق‏‌های هتل دوری کنید، مخصوصا سشوار.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه