چطور بوی بد غذای سوخته را از خانه بیرون کنیم؟

0
2777

حتما برای شما هم پیش آمده که غذایتان را بسوزانید و بعد تمام خانه را بوی بد غذای سوخته پر کرده باشد. بوی غذای سوخته تک‌تک درزها و شکاف‌ها را پر می‌کند و تمام‌مدت شما را به یاد غذایی می‌اندازد که سوزانده‌اید. این موقعیت وقتی بدتر می‌شود که تعطیلات عید و زمان دید و بازدید باشد و قرار باشد تا چند ساعت دیگر مهمان‌هایتان از راه برسند ولی نگران نباشید می‌توانید با چند اقدام ساده به‌راحتی این بوی بد را از خانه بیرون کنید.

 

۱. غذای سوخته را داخل سطل زباله زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه نریزید چراکه همچنان بوی آن داخل خانه پخش خواهد شد. آن را درون پلاستیک بریزید و در آن را ببندید و داخل زباله‌های بیرون خانه قرار دهید.

 

۲. تمام درها و پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید هوا درون خانه جریان پیدا کند. جریان هوا بوی بد را با خود می‌برد. برای سرعت بخشیدن به جریان هوا می‌توانید وسایل خنک‌کننده مثل مثل کولر و فن‌ها را برای زمان کوتاهی روشن کنید و آنها را روی سرعت زیادشان بگذارید و اگر می‌توانید آنها را روبروی در یا پنجره باز قرار دهید. اگر در آشپزخانه هود یا تهویه هوا دارید آنها را هم روشن کنید.
به این ترتیب می‌توانید بوهای بد را بیرون و با چند کار کوچک دیگر بوی خوش را جایگزین آن کنید.

شیرینی کذایی

۱. فر را روشن و درجه آن را روی ۲۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. روی سینی فر را فویل آلومینیومی بکشید. بعد چند قاشق دارچین و شکر روی آن بپاشید و یک قاشق کره هم روی آن قرار دهید. حالا سینی را برای مدت ۲ تا ۴ ساعت درون فر که آن را از قبل گرم کرده‌اید، بگذارید. با این کار مثل اینکه شیرینی خوشمزه‌ای پخته‌اید، بوی خوشی تمام خانه را پر می‌کند.

 

۲. آب و لیموترش؛ یک ظرف آب روی حرارت قرار دهید. یک لیموترش تازه را به تکه‌های نسبتا باریکی تقسیم کنید و آنها را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید.

 

۳. آب و گل میخک؛ یک ظرف آب روی حرارت قرار دهید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد یک مشت پر گل میخک داخل آب بریزید و بگذارید ۲۰-۱۰ دقیقه روی حرارت بجوشد.

 

۴. پیاز و آب؛ یک عدد پیاز را خرد کنید و داخل یک ظرف آب بریزید. ظرف پیاز و آب را وسط آشپزخانه قرار دهید یا حتی درون چند ظرف در جاهای مختلف خانه بگذارید و اجازه دهید تمام روز یا تمام شب آنجا بمانند تا تمام بوهای بد را جذب کند.

 

آب و سرکه و نان تست؛ داخل یک پارچ آب بریزید و ۲ لیوان سرکه به آن اضافه کنید. مخلوط آب و سرکه را روی حرارت به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد چند تکه نان تست سفید را به آن اضافه کنید و هر نان را در یک قسمت خانه یا آشپزخانه قرار دهید تا بوها را جذب کند. اگر نان تست سفید در دسترس ندارید، می‌توانید همان مخلوط آب و سرکه جوشیده‌ شده را در جاهای مختلف خانه قرار دهید تا بوهای بد را جذب کند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه