خواص شگفت انگیز سیب

0
1615
خواص شگفت انگیز سیب
خواص شگفت انگیز سیب

خواص شگفت انگیز سیب | سیب، میوه‌ای که به وفور و با قیمتی مناسب در هر مکانی می‌توان یافت. دارای گونه‌های مختلفی است، از زرد کمرنگ گرفته تا سبز و قرمز تیره. به همین نسبت دارای طعم‌های مختلفی نیز است، از ترش گرفته تا شیرین و عطردار. به علت وجود گونه‌های مختلف شما می‌توانید که در هر زمانی از سال، این میوه را تهیه کنید، هر چند که به طور کلی فصل برداشت سیب در پاییز است.

خواص سیب

سیب ها میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد که در اثر عواملی مانند آلودگی هوا، دود سیگار، اشعه‌های فرا بنفش به وجود می‌آیند، از سلول‌های بدن محافظت می‌کنند. همچنین، حاوی فیبرهای غذایی هستند که در بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن موثر می‌باشند. از دیگر خواص سیب می‌توان به داشتن ویتامین A. و ویتامین C. جهت کمک به سیستم ایمنی بدن، ویتامین K. جهت انعقاد خون، بیوتین یا ویتامین B۷ جهت تاثیر در متابولیسم اسید‌های چرب، و داشتن ید جهت سلامت تیروئید اشاره کرد.

احتمالا شما هم بار‌ها این شعار را شنیده اید: “خوردن یک عدد سیب در روز، شما را از دکتر رفتن بی نیاز می‌کند”، ولی آیا واقعا رابطه‌ای میان سیب خوردن و سلامت بدن وجود دارد؟

خواص شگفت انگیز سیب
خواص شگفت انگیز سیب

آیا خوردن سیب در کاهش کلسترول موثر است؟

سیب‌ها حاوی پکتین هستند؛ یک فیبر طبیعی که در بیشتر گیاهان یافت می‌شود. مطالعات جدید نشان می‌دهند که خوردن پکتین نقش پررنگی در کاهش کلسترول ایفا می‌کند، و این در حالی است که آب سیب از این ماده برخوردار نیست. بر اساس تحقیقی که مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر کرده است، مصرف حدودا ۷۵ گرم سیب خشک که معادل ۲ عدد سیب است، به کاهش کلسترول در زنان یائسه کمک می‌کند.

آیا خوردن سیب از بدن ما در برابر بیماری قند محافظت می‌کند؟

سیب‌ها با توجه به داشتن فیبر، از شاخص گلوکز پایینی برخوردار هستند. از طرفی دیگر این میوه از مقدار قابل توجهی زردینه نیز برخوردار است. این دو مورد به همراه یکدیگر باعث می‌شوند که سلول‌های بدن پاسخ مثبتی به انسولین بدهند که نتیجه آن، کنترل وزن بدن و جلوگیری از بیماری قند است.

خواص شگفت انگیز سیب
خواص شگفت انگیز سیب

آیا خوردن سیب از چاقی جلوگیری می‌کند؟

تحقیقات بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که ماده پکتینی که از سیب‌ها بدست می‌آید در تنظیم باکتری‌های روده نقش مهمی دارند که باعث جلوگیری از چاقی بیش از حد می‌شود، هر چند برای ثابت شدن این فرضیه درباره انسان، تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

آیا خوردن سیب برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی مفید است؟

سیب‌ها از ترکیباب بسیار مفیدی نظیر کوئرستین برخوردار هستند. بر اساس مطالعات اخیر، مواد خوراکی که از کوئرستین بالایی برخوردار هستند، در کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی تاثیر مستقیم دارند.

خواص شگفت انگیز سیب
خواص شگفت انگیز سیب

بهترین راه برای خرید، و نگهداری سیب چیست؟

برای خرید سیب، بهتر است که سراغ سیب‌های ارگانیک بروید، چرا که تحقیقات نشان می‌دهند این سیب‌ها از میزان آنتی اکسیدان‌های بیشتری نسبت به سیب‌های غیر ارگانیک برخوردار هستند. هر چند نگهداری سیب در یخچال باعث تازه ماندن آن به مدت طولانی تری می‌شود، ولی در صورت عدم دسترسی به یخچال می‌توان آنرا به مدت چند هفته در یک فضای تاریک و خنک نگهداری کرد.

گونه‌های مختلف سیب از نظر خاصیت چه فرقی با یکدیگر دارند؟

گونه‌های مختلف سیب ها، میوه هایی پر خاصیت هستند که برای سلامتی بدن مفید هستند، هر چند برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که سیب سبز بیشترین خاصیت را داراست.

در رابطه با آب سیب چطور؟

نوشیدن ۱۵۰ میلی لیتر آب سیب که با شکر شیرین نشده باشد، می‌تواند از اجزای یک رژیم غذایی مناسب باشد. هر چند که بیشتر از این مقدار در روز توصیه نمی‌شود. باید در نظر داشته باشید که شکر حاصل از آب سیب به سرعت جذب خون می‌شود، زیرا در طی فرآیند آبگیری شکرهای سیب آزاد شده و فیبر سیب نیز از بین می‌رود. انجمن دندانپزشکان بریتانیا، توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان ها، آب سیب را به همراه وعده‌های غذایی خود میل کنید.

خواص شگفت انگیز سیب
خواص شگفت انگیز سیب

فرادید

 

بیش تر بخوانید:

+ سرکه سیب، یک معجزه گر طبیعی، با کاربردهای متنوع

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه