ضرورت معاینه چشم در سنین مختلف

0
1337

 

توصیه‌های زیر برای‌ افرادی است که مشکل چشمی ندارند. افراد با مشکل چشم باید توصیهٔ پزشک خود را رعایت کنند.

در افراد زیر ۱۹ سال معاینه چشم باید در فواصلِ معین انجام شود. چشم بچه‌ها بعد از تولد توسط متخصص اطفال برای بیماری‌های مادرزادی مختلف معاینه می‌شود. ولی‌ با توجه به این امر که تکمیل حس بینایی در چند ساله اولیهٔ رشد اطفال انجام می‌شود، یک معاینه قبل از ۲٫۵ سالگی و پس از آن هر سال یک بار معاینه توسط دکتر چشم توصیه می‌شود. این در صورتی‌ است که چشم مشکل دیگری نداشته باشد.

 

افراد بین ۱۹ تا ۶۵ سال بدون مشکل خاص باید هر ۲-۳ سال یک‌ بار معاینهٔ کامل چشم داشته باشند. در نظر داشته باشید که تعیین شمارهٔ عینک فقط قسمت خیلی‌ کوچکی از کل معاینهٔ چشم است.

 

دلیل اصلی‌ این معاینه تشخیص به‌موقعِ بیماری‌های چشمی است که باید قبل از بروز عوارض شناسایی و درمان شوند و تشخیص دیرِ آن پیامد‌های بدی برای بیمار و خانوادهٔ او دارد. آب سیاه، بیماری قند و اختلالات شبکیه از جملهٔ این موارد است.

 

خشکی چشم یکی‌ از موارد مشکل‌زا برای افراد فعال و افرادی که مقدار زیادی از وقت‌شان را جلوی کامپیوتر و یا تلویزیون می‌گذارند، شده است که با بعضی‌ از مشکلات پلکی و یا قرنیه‌ای همراه است و تشخیص این مشکلات و درمان آن‌ها می‌تواند در راحتی‌ شخص مؤثر باشد.

در افراد بالای ۶۵ سال معاینهٔ سالیانه برای بیماری‌های سن بالا توصیه می‌شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه