دمنوش های مفید برای کاهش ریزش مو

0
1587

دمنوش های گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می شود. به توصیه ی متخصصین طب سنتی این بار می توانید از دمنوش های گیاهی برای درمان ریزش مو استفاده کنید. در این مقاله به شما دمنوش هایی را معرفی کرده ایم که این دمنوش ها ریزش مو را متوقف می کنند، پس با ما باشید.

بابونه

جین ولنت، نویسنده کتاب آروماتراپی، توصیه می‌کند پوست سر خود را با دم‌کرده‌ی گل بابونه به خوبی شستشو دهید تا روند ریزش مو معکوس شود! برای ساخت این دمنوش به یک لیتر آب جوش و یک مشت گل بابونه نیاز دارید. گل‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید که در این آب جوش بماند تا دم بکشد.

 

سپس این دم‌کرده را صاف کرده و بگذارید تا خنک شود. پس از شستن موهای خود، دم‌کرده‌ی بابونه را روی مو و پوست سر خود به خوبی بمالید. پس از آن نیازی نیست بابونه را از روی سر بشویید.

 

بابونه برای کودکان و کسانی که دارای پوست حساس هستند، به اندازه کافی ملایم و ایمن است، به این معنی که شما می‌توانید بدون نگرانی این درمان گیاهی را روزانه تکرار کنید.

 

مریم‌گلی

مریم گلی یک درمان سنتی متداول برای جلوگیری از ریزش مو و از دست دادن حافظه‌ی ناشی از افزایش سن است. مریم گلی را به دو صورت می‌توان برای تقویت مو استفاده کرد؛ هم به صورت موضعی و هم به صورت نوشیدن دمنوش آن.

 

روش استفاده از مریم گلی به صورت موضعی: بدین منظور در یک لیتر آب در حال جوش حدود ۳۰ گرم برگ مریم گلی ریخته و بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در آن خیس بخورد و یا به عبارتی دم بکشد. سپس با آن مو را شستشو دهید.

 

روش استفاده از مریم گلی به صورت دمنوش: برای آماده کردن دمنوش روزانه این گیاه، یک قاشق غذاخوری برگ خشک شده‌ی گیاه مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد و در صورت تمایل آن را با کمی عسل شیرین کرده و نوش جان کنید.
در دوران بارداری از این گیاه دارویی استفاده نکنید.

 

گیاه گزنه

ریزش مو ممکن است به علت کمبود مواد معدنی رخ دهد، که این کمبود می‌تواند یا در نتیجه‌ی یک رژیم غذایی فقیر ایجاد شود و یا مشکل جذب مواد معدنی وجود داشته باشد. بر طبق “دایره المعارف گیاهان شفادهنده”، گزنه ممکن است مانند یک دیوروتیک در بدن عمل کند، به این معنی که ادرارآوری را تحریک کرده و به بدن در از بین بردن مواد سمی که وجودشان موجب می‌شود بدن نتواند به خوبی مواد مغذی را جذب کند، کمک نماید.

 

گزنه همچنین حاوی مقادیر خوبی از مواد معدنی ضروری، از جمله آهن می‌باشد و نوشیدن دمنوش آن می‌تواند کمبودهای این مواد معدنی را جبران کند.

 

گزنه برای اکثر افراد امن است، اما قبل از مصرف آن به صورت دارویی حتماً با پزشکتان مشورت نمایید.

 

به طور کلی به خاطر داشته باشید که مصرف گیاهان دارویی و دمنوش ها به صورت گه گاهی به ندرت مشکلی ایجاد می‌کند اما وقتی می‌خواهید آن‌ها را هر روز و به مقدار مشخصی مصرف نمایید حکم یک داروی گیاهی را دارد که در این صورت در اغلب موارد باید با پزشک در مورد آن صحبت کنید؛ زیرا ممکن است آن گیاه برای مسائل دیگری در بدن شما مشکلی ایجاد کند و یا این که مثلاً با دارویی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد.

 

رزماری

رزماری یک گیاه تحریک‌کننده است که به تنظیم گردش خون کمک می‌کند؛ از این رو مصرف دمنوش آن می‌تواند از ریزش مو که به دلیل جریان خون ضعیف و نامناسب بدن باشد، جلوگیری کند.

 

با این که شواهد قطعی کمی در این مورد وجود دارد اما “دایره المعارف مصور درمان‌های گیاهی” به مصرف روزانه یک فنجان دمنوش رزماری برای رشد مجدد موها پس از شیمی درمانی توصیه می‌کند.

 

مصرف مقادیر زیاد رزماری ممکن است قاعدگی را تحریک کند، به همین دلیل از مصرف دارویی آن در زمان بارداری بپرهیزید.

 

جینکوبیلوبا

جینکوبیلوبا درخت بومی چین است. برگ‌های بادبزنی شکل درخت جینکو می‌تواند به تحریک گردش خون، به ویژه در مغز و سیستم عصبی کمک کند. جینکو با تقویت گردش خون به کاهش تنش عصبی و ریزش موی ناشی از استرس کمک می‎کند. افزایش گردش خون ناشی از مصرف دمنوش جینکو در پوست سر به تقویت موهای ضعیف کمک می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه