فواید نوشیدن ترکیب “عسل و لیمو”

0
2404

عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته‌اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آن‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 

همچنین ترکیب عسل و آبلیمو می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند. شاید بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی، بیشتر اصرار مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم.

 

به احتمال زیاد شما هم مانند اکثر مردم مایل هستید بیشتر از خودتان مراقبت کنید، اما زمان کافی ندارید. با احتساب ساعات کاری، رفت وآمد‌های وقت گیر، کار‌های منزل و مراقبت از فرزندان، مراقبت از خودتان معمولا در اولویت آخر قرار می‌گیرد. خبر خوب این است که با وجود همه‌ی اینها، راه‌های سریع و آسانی برای بهبود سلامتی تان وجود دارد، حتی اگر زمان زیادی نداشته باشید.

 

نوشیدن منظم آبلیمو و عسل فواید زیر را برایتان به دنبال دارد:

برای پوست بسیار مفید است‌

می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید؟ نوشیدن آبلیمو و عسل یکی از بهترین راه‌های طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف، بدون استفاده از لوازم آرایشی است. لیمو ویتامین C. مورد نیاز را برای تولید کلاژن فراهم می‌کند، کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می‌کند. بسیاری از ترکیبات موجود در عسل نیز به شادابی پوست کمک می‌کنند. در نتیجه شما پوستی سالم، جوان و شفاف خواهید داشت

به گوارش کمک می‌کند

مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و یبوست، برای بسیاری از مردم مشکلات مزمنی هستند که می‌توانند زندگی روزمره شان را دگرگون کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌های بهبود این مشکلات گوارشی، نوشیدن روزانه‌ی آبلیمو و عسل است. لیمو سرشار از پکتین است که برای روده مانند صابون عمل می‌کند، عمل دفع را آسان‌تر می‌کند، سموم بدن را تخلیه می‌کند و کل فرایند گوارش را بهبود می‌بخشد.

سلامت قلب تان را افزایش می‌دهد

بیماری‌های قلبی همواره افرادی را در سراسر دنیا به سوی مرگ می‌کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می‌شود. اما آبلیمو و عسل می‌تواند احتمال بروز این بیماری‌های خطرناک را کاهش دهد. آبلیمو و عسل هر دو سرشار از پتاسیم هستند. مشاهده شده پتاسیم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبی است، کاهش می‌دهد. همچنین خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهاب این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب‌های عضلانی و دیگر فشار‌ها محافظت می‌کند.

کاهش وزن کمک می‌کند

رهایی از اضافه وزن سخت است. اگر دنبال روش‌های طبیعی کاهش وزن هستید، این نوشیدنی می‌تواند برای تان بهترین گزینه باشد. آب و فیبر موجود در لیمو، اشتهای شما را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند بدون احساس گرسنگی، از حجم غذای مصرفی تان بکاهید. همچنین اسیدسیتریک موجود در لیمو، در چرخه‌ی زیستی نقش مهمی ایفا می‌کند و بازده‌ی فرایند تبدیل غذا به انرژی را افزایش می‌دهد.

احتمال وقوع بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد

در سال‌های اخیر روی رابطه‌ی بین اسیدیته‌ی بدن و رشد بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، مشکلات مفصلی و حتی بعضی سرطان ها، آزمایش‌های بسیاری انجام شده است. لیمو، pH بدن را افزایش می‌دهد و محیط آن را قلیایی می‌کند. لیمو با وجود اسیدی بودنش، حاوی مواد معدنی فراوانی است که اسیدیته‌ی بدن را خنثی می‌کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

کمبود خواب، استرس و رژیم غذایی بد، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می‌دهد.

 

خبر خوب این است که با نوشیدن آبلیمو و عسل می‌توانید آسیب‌های وارده را ترمیم کنید. ویتامین C. لیمو و مواد معدنیِ عسل، سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کرده و مبارزه با باکتری ها، ویروس‌ها و دیگر میکروب‌هایی را که موجب بیماری می‌شوند، آسان‌تر می‌کند. همچنین عسل شامل ضدمیکروب‌های طبیعی است که سلامتی شما را حفظ می‌کند.

احتمال بروز عفونت‌های ادرار را کاهش می‌دهد

عفونت ادرار دردناک است و در صورت پیشرفت می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به خصوص برای زنان، عفونت ادرار می‌تواند مزمن شود و در صورت بدشانسی، برای رهایی از این عفونت لازم است آنتی بیوتیک‌های فراوان مصرف شود. مصرف منظم آبلیمو و عسل، برای این مشکل یک راه حل طبیعی است. عسل حاوی ضدباکتری‌های طبیعی است و آبلیمو با افزایش اسیدیته‌ی ادرار، امکان رشد باکتری‌ها را در محیط ادرار کاهش می‌دهد.

بدن را سم زدایی می‌کند

هوایی که در آن نفس می‌کشیم، نوشیدنی‌هایی که می‌نوشیم و غذا‌هایی که میخوریم، ما را در معرض مواد شیمیایی و سوم گوناگونی قرار می‌دهند. گرچه بدن مان طبعا از ما در برابر این تهدید‌ها محافظت می‌کند، بد نیست ما هم با راهکار‌های طبیعی این حفاظ را تقویت کنیم. آبلیمو و عسل در این راه به ما کمک می‌کند. لیمو عملکرد سم زدایی کبد را افزایش می‌دهد؛ عسل نیز، همانطور که گفته شد، یک ضدمیکروب و ضدعفونی کننده‌ی طبیعی است.

چگونه در منزل آبلیمو و عسل تهیه کنیم؟

یکی از بهترین ویژگی‌های آبلیمو و عسل این است که راحت درست می‌شود. کافی است نصف لیمو را آب گرفته و همراه با یک قاشق چایی خوری عسل، به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید؛ هم بزنید و بنوشید.

 

اگر آن را صبح و قبل از صبحانه بنوشید بیشترین تأثیر را دارد. کار‌های بسیاری هستند که حتی با وجود مشغله‌های فراوان، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی، برای بهبود سلامتی تان انجام دهید. یکی از آنها، نوشیدن منظم آبلیمو و عسل است، که فواید گفته شده را برای تان به دنبال دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه