نفس عمیق بکشید

0
1673

ریتم نفس کشیدن بر ذهن و احساس‌تان تاثیر دارد…

اینکه در هنگامه خشم و اضطراب و تلاطم ذهن از دیرباز توصیه شده که “نفس عمیق بکشید” پشتوانه علمی دارد. گروهی از پژوهشگران به تازگی راه‌هایی برای آرامش بخشیدن به ذهن از راه ایجاد تغییراتی در نفس کشیدن یافته‌اند.

این خبری بزرگ برای همه کسانی است که در پی یافتن راه‌هایی برای مقابله با استرس و احساس‌های منفی‌اند. یافته‌های این پژوهشگران به روشنی توضیح می‌دهد که چگونه نفس‌ نفس زدن ما را مضطرب‌تر و آشفته‌تر می‌کند و چرا نفس کشیدن عمیق و با طمانینه برای‌مان آرامش‌بخش است.

پروفسور جک فلدمن، استاد عصب‌شناسی دانشگاه یوسی‌ال‌ای که در سال ۱۹۹۱ مرکز تنظیم ریتم نفس‌ها در مغز را کشف کرد، می‌گوید: «نفس کشیدن با تغییرات اوضاع احساسی و آستانه تحریک و هوشیاری ارتباط مستقیم دارد و همین نکته‌ای که به تازگی کشف شده می‌تواند ظرفیت‌های درمانی بالقوه برای پالایش روان داشته باشد.»

تمرین نفس کشیدن عمیق و تمرکز بر دم و بازدم، مبنای بسیاری از رشته‌ها مانند تای‌چی، یوگا، پیلاتس ‌و… است. برای این‌که ما از نظر احساسی در وضعیت آرامی قرار بگیریم، تمرکز بر تنفس و تلاش برای کنار زدن افکار حاشیه‌ای و رسیدن به رهایی کمک شایانی خواهد کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه