ورزش های هوازی

0
1785

ورزش های هوازی

ورزشهائی هستند که بدون وقفه حداقل ۱۰تا ۱۲ دقیقه طول بکشد مطالعه نشان می دهد که تمرینات منظم و مستمر ورزشی در صورتیکه همه روزه انجام گردد تبدیل عضله به چربی را معکوس می سازد.

به عبارت دیگر هرگاه بخواهیم عضلاتمان کم چربی شود باید چربی ها را با ورزش تبدیل به عضله کنیم و هر قدر عضلات شخص کم چربی تر شود بدن او خودبخود کالری بیشتری را خواهد سوزاند. عضلات برای فعالیت احتیاج به اکسیژن دارند ، هر قدر بیشتر فعالیت ورزشی کنید اکسیژن بیشتری به مصرف خواهد رسید حتی می توان میزان فعالیت عضلات را از مقدار اکسیژن مصرفی آنها محاسبه کرد . هر قدر شدت ورزش بیشتر باشد نیازمندی به اکسیژن بیشتر است و ضربان قلب را افزایش می دهد. بنابراین افزایش ضربان قلب در نتیجه ورزش معیار غیر مستقیمی از میزان فعالیت عضلانی است هرگاه عضلات زیاده از حد فعالیت نمایند مصرف اکسیژن بالاتر از حدی میرود که قلب و گردش خون توانایی حملش را دارد. در نتیجه شخص صدمه می بیند پس از ” ورزش های هوازی ” ورزشهایی است که در حد تحمل خون و قلب مستمراً هر روز به مدت حداقل ۱۲دقیقه انجام شود و مفید ترین نوع ورزش برای محکم ساختن عضلات می باشد با انجام این کار نه فقط چربی های زیادی کاهش می یابد بلکه اصولا متابولیسم بدن بهبود یافته و دیگر انسان چاق نمی شود و هر عملی که عضلات را بکار اندازد ورزش است.

کارهای روزانه تا حدودی این کار را می کنند ولی برای نتیجه گیری موثر لازم است که اشخاص برنامه منظم ” ورزش هوازی ” را داشته باشند متاسفانه بیشتر اشخاص دقت کافی برای ورزش کردن ندارند و عده ای هم اصولاَ علاقه ای به ورزش ندارند. کوتاه ترین تمرین تمرین ورزشی که با حداکثر بهره دهی توام است همین روش ورزش هوازی است مثلاَ انسان از دویدن صحیح به مدت ۱۵ دقیقه و یا نرمش و آمادگی حرکتی در همین زمان همانقدر بهره میبرد که از ۹۰ دقیقه بازی فوتبال یا تنیس می برد . کاهش چربی بدن از راه بازی فوتبال ، والیبال ، یا تنیس مستلزم ۲-۱ ساعت آنهم در هفته ۶ جلسه است اما همین منظور با روزی ۱۲ دقیقه دویدن یا نرمش های بدنی حاصل می شود. پس باید برای “ورزشهای هوازی ” برنامه مستمر داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه