منع تبلیغات خوراکی‌های چاق کننده‌ در انگلستان

0
915

عرضه خوراکی‌های شیرین و چاق کننده در اطراف صندوق پرداخت و تخفیف‌های ویژه برای این نوع خوراکی‌ها در سوپرمارکت‌های انگلستان ممنوع می‌شود. این برنامه بر مبنای طرح پیشنهادی دولت برای به نصف رساندن آمار چاقی کودکان در انگلستان تا سال ۲۰۳۰ است.

 

علاوه بر این برنامه‌هایی برای محدود کردن تبلیغات تلویزیونی و آنلاین در مورد تنقلات و اجباری کردن اعلام میزان کالری در منوی رستوران‌ها در نظر گرفته شده است.

 

جرمی هانت وزیر بهداشت بریتانیا می‌گوید که “این معیارها به والدین امکان می‌دهد که انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند”.

 

در حالی که از هر کودک زیر ۱۱ سال در انگلستان یک نفر به اضافه وزن و چاقی مفرط مبتلا است این برنامه صنایع، فروشگاه‌ها و تبلیغاتی را نشانه می‌گیرد که با استفاده از قدرت تبلیغات خوردنی‌هایی با چربی، شکر و نمک بالا می‌فروشند.

 

در بخشی دیگر از برنامه دولت برای مبارزه با چاقی مفرط در کودکان، مدارس ابتدایی در انگلستان به روزی یک ساعت فعالیت بدنی برای دانش‌آموزان تشویق می‌شوند.

 

اجرای برنامه ضد چاقی در آمستردام
پیش از این و در همین راستا برای تولیدکنندگان نوشیدنی‌های شیرین “مالیات قند” وضع شد. در نتیجه این سیاست این تولید کنندگان مجبور شدند که قیمت محصولات خود را افزایش دهند یا قند مصرفی را کاهش دهند.

چاقی مفرط در کودکان معضلی جهانی است و تخمین زده می‌شود که مسائل و مشکلات ناشی از چاقی مفرط مثل دیابت نوع ۲ و بعضی از انواع سرطان ۲۷ میلیارد پوند (بیش ۳۵ میلیارد دلار) برای اقتصاد بریتانیا و حدود ۵ میلیارد پوند (۶.۶ میلیارد دلار) برای خدمات ملی بهداشت و درمان بریتانیا هزینه دارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه