این خوراکی‌ها را برای لاغری امتحان کنید

0
1232

کمی آهسته‌تر کم شو

این روزها رژیم‌های غذایی، شبیه‌ نسخه‌های جادویی، دست به دست می‌شوند. همه افرادی که اضافه وزن دارند، این نسخه‌ها را امتحان می‌کنند و گاهی جواب می‌گیرند و گاهی هم نه. برای اینکه از دست تمام این نسخه‌های جادویی خلاص شوید، یک برنامه منظم روزانه غذا و ورزش داشته باشید و هر روز این خوراکی‌هایی که به لاغری کمک می‌کنند در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

ماست چکیده

ماست چکیده یکی از خوراکی‌هایی است که رژیم را خوشمزه می‌کند و با ترکیبات پروتئین، راه‌های لاغر شدن را ساده‌. پروتئین این ماست بیشتر از بقیه انواع ماست‌ها در معده باقی می‌ماند و در کنار آن بیشتر از آنها در لاغری تاثیر دارد. البته باید حواستان باشد برای استفاده، سراغ انواع کم‌چرب آن بروید.

دارچین

این ادویه خوش‌طعم و خوشبو، توانایی خاصی در کاهش قند خون دارد. اضافه کردن دارچین به فنجان‌های چای و قهوه یا ماست، یکی از بهترین راه‌های اضافه کردن آن به رژیم لاغری است.

فلفل‌

فلفل، ترکیباتی دارد که می‌تواند با آنها، اشتها را کاهش و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. تحمل تندی فلفل و خوردن آن با غذای روزانه، یکی از راه‌حل‌های خوب برای کاهش وزن است. فقط کسانی که به این ماده غذایی آلرژی دارند، باید حواسشان را جمع کنند.

چای سبز

تحقیقات زیادی تا امروز ثابت کرده‌اند چای سبز توانایی بالایی برای سوزاندن چربی‌های بدن دارد و یک چربی‌سوز طبیعی است. نوشیدن روزانه ۳ فنجان از این چای در طولانی‌مدت، نتیجه این تحقیقات را ثابت می‌کند.

گریپ‌فروت

این میوه، هیچ چربی‌ای ندارد، اما می‌تواند پروتئین‌ها را بشکند و در روند کاهش وزن تاثیرگذار باشد. مصرف یک نصفه قاچ از گریپ‌فروت یا یک لیوان آب این میوه، قبل از غذا باعث می‌شود وعده‌ غذایی کمتری بخورید.

هندوانه

آب زیاد هندوانه باعث می‌شود دیگر جایی برای غذا برای شما باقی نماند. کنار این اتفاق شیرین، هندوانه مقادیری ویتامین Aو C دارد و می‌تواند مواد مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند.

سیب و گلابی

سیب و گلابی، هم پرآب هستند و هم مقادیر زیادی فیبر دارند. خوردن این میوه‌ها باعث می‌شود به‌راحتی احساس سیری کنید. فقط حواستان باشد وقتی این میوه‌ها، آب‌گیری می‌شوند، کالری بیشتری دارند چون برای گرفتن یک لیوان آب سیب، حداقل ۳ عدد سیب لازم است و گاز زدن به یک سیب، تاثیر بیشتری در رژیم دارد.

قهوه سیاه

اگر به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارید، اتفاق خوبی است. این عادت روزانه، متابولیسم بدن را به مقدار کمی تغییر می‌دهد. به همین دلیل اگر رژیم غذایی دارید، تنها قهوه‌ای که به کمکتان می‌آید، قهوه سیاه دم‌شده است و کاپوچینو، موکا و سایر نوشیدنی‌هایی از این دست، نه‌تنها کمکی نمی‌کنند بلکه چاق کننده هم هستند.

نان‌ خشک

نان‌های خشک جو، شوید و… تاثیر زیادی در لاغری و رژیم دارند. این نان‌ها با کالری بسیار کم، فیبر بالایی دارند و می‌توانند جایگزین، نان‌هایی که در رژیم خورده می‌شوند، قرار بگیرند.

سوپ

سوپ‌های ساده‌ای که با سبزیجات پخته می‌شوند، یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای رژیم هستند. این سوپ‌ها هم آب زیادی دارند که باعث می‌شود زمان طولانی‌تری سیر بمانید و هم مواد تشکیل‌دهنده‌ آنها، سبزیجاتی است که با فیبربالا، به لاغری کمک می‌کنند. البته سوپ‌هایی که پراز لعاب سیب‌زمینی یا رشته سوپ هستند در این مورد هیچ تاثیری ندارند.

سرکه

بعضی تحقیقات نشان می‌دهند سرکه، چربی‌ها را می‌شکند اما اگر این تحقیقات درست هم نباشند، چندان مهم نیست. سرکه کالری ندارد و وقتی روی سالاد را با آن می‌پوشانید، غذایی راضی‌کننده‌تر دارید و با رضایت بیشتری رژیم را ادامه می‌دهید و سراغ انواع و اقسام سس‌ها نمی‌روید.

خشکبار

پسته، بادام و… میان وعده‌های خوبی برای یک برنامه رژیم غذایی هستند. خشکبار پر از پروتئین، فیبر و چربی‌های مفید برای قلب هستند. فقط نباید بوداده باشند و نمک روی آنها نشسته باشد.

پاپ‌کورن

ذرت بوداده با نمک تا ۳ لیوان، جایگزین خوبی برای یک وعده غذایی است. پاپ‌کورن‌ها پر از هوا هستند و برخلاف آنچه که به نظر می‌آید، حجم‌ بیشتری نسبت به کالری دارند. فقط ذرت‌ها را با کره و مخلفاتی از این دست مخلوط نکنید.

گوشت مرغ و ماهی

گوشت‌های بدون چربی که به شکل استیک، کباب و آبپز پخته شده باشند، یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای لاغری هستند. این‌ غذاها پر از پروتئین‌اند و پروتئین هم شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد و هم به شکستن چربی‌های زائد کمک می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه