در چه مواردی روغن نارگیل را مصرف نکنیم؟

0
1036

انجمن قلب آمریکا اخیرا با انتشار گزارشی درباره مضرات روغن نارگیل توصیه کرد مردم دیگر از این روغن استفاده نکنند.

به نوشته وبسایت «یو اس ای تودی»، هیأتی از کارشناسان تغذیه با مرور داده های اخیر درباره چربی اشباع متوجه شدند روغن نارگیل میزان کلسترول بد بدن را افزایش می دهد.

 

 

محققانی که بر روی روغن نارگیل تحقیق کرده اند تفاوتی میان این روغن و انواع دیگر روغن با چربی اشباع بالا از جمله کره و روغن نخل مشاهده نکرده اند.

 

 

بنا به آخرین تحقیقات، میزان چربی اشباع موجود در روغن نارگیل بالاتر از روغن های رایج دیگر است. داده هایی که اخیرا در این باره منتشر شده نشان داده است که در حالیکه میزان چربی اشباع در کره ۶۳ درصد، در گوشت گاو ۵۰ درصد، و در چربی خوک ۳۹ درصد است، میزان چربی اشباع روغن نارگیل ۸۲ درصد کل چربی آن است.

 

 

انجمن قلب آمریکا می گوید روغن نارگیل میزان کلسترول بد بدن را افزایش می دهد و در نتیجه می تواند منجر به بیماری های قلبی-عروقی شود. از آنجایی که این روغن فوایدی ندارد که به مضرات آن غلبه کند، این انجمن توصیه کرده است دیگر از روغن نارگیل استفاده نشود.

 

 

بنا به گزارش منتشر شده از سوی انجمن قلب آمریکا، در حالیکه می توان هنوز از روغن نارگیل برای نرم کردن پوست و یا حالت دادن به مو استفاده کرد، می توان در تغذیه روزانه انواع دیگر روغن همچون روغن گیاهی و یا روغن زیتون را جایگزین روغن نارگیل کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه