نخوردن صبحانه چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

0
900

وقتی صبحانه از رژیم غذایی حذف شود، آمادگی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه ندارید. در این صورت شبیه ماشینی می‌شوید که بنزین ندارد چون هم سوخت و انرژی کافی ندارید. درست است که بدن ذخایر غذایی دارد اما به هر حال نیاز دارید صبحانه بخورید. به‌طور کلی نخوردن صبحانه این مشکلات را ایجاد می‌کند:

 

۱- مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی دانش‌آموزان و دانشجویان صبحانه نمی‌خورند قدرت یادگیری‌شان پایین می‌آید و عملکردشان در امتحانات ضعیف‌تر می‌شود.

 

۲-وقتی صبحانه از برنامه غذایی حذف می‌شود، وعده‌های اصلی غذا فشرده‌تر می‌شود و فرد بیشتر غذا می‌خورد.

 

۳-افرادی که صبحانه نمی‌خورند تا ظهر و قبل از وعده غذایی ناهار سراغ مصرف غذاهای کم‌ارزش می‌روند.

 

۴- صبحانه وعده غذایی مناسبی برای دریافت لبنیاتی مانند شیر و پنیر است. مشاهده شده افرادی که صبحانه نمی‌خورند لبنیات رژیم غذایی‌شان کافی نیست.

 

۵-خوردن صبحانه کمک می‌کند بخشی از سهم میوه روزانه را صبح‌ها مصرف کنید تا ویتامین بدن تا حدی تامین شود. افرادی که صبحانه نمی‌خورند به‌طور معمول میوه‌خور خوبی نیستند.

 

۶-نخوردن صبحانه سبب می‌شود فرد ناخودآگاه در وعده ناهار زیاد غذا بخورد. در چنین شرایطی قند خون به طور ناگهانی بالا می‌رود و ترشح انسولین زیاد شود. متخصصان تغذیه ترجیح می‌دهند قندخون بر اساس نظم و به تدریج بالا برود. چنین شرایطی ممکن است زمینه بروز دیابت را در افراد مستعد فراهم کند.

 

۷-خوردن صبحانه فعالیت خانوادگی خوبی است. وقتی افرادخانواده صبح‌ها کنار هم صبحانه می‌خورند، عاطفه میان آنها بیشتر می‌شود و زمان خوردن صبحانه فرصت خوبی است تا درباره برنامه‌های روزانه باهم صحبت کنند.

 

دکتر کیمیاگر، متخصص تغذیه

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه