هان ای پسر بکوش که زودتر پدر شوی!

0
1806

در گذشته اتفاق‌های مهم زندگی مثل وارد بازار کار شدن، ازدواج، بچه‌دار شدن، تحصیل و بازنشستگی واقعی از کار، سن و سال مشخصی داشت اما در حال حاضر نمی‌توان برای این موارد سن و سال کاملا مشخصی را در نظر گرفت. هر فردی بنا به شرایط و طرز فکری که دارد می‌تواند در این چارچوب‌ها تغییری بدهد.

 

یکی از این تغییرات بالا رفتن سن ازدواج و به دنبال آن بالا رفتن سن بچه‌دار شدن است. بالا رفتن سن ازدواج و بچه‌دار شدن همیشه برای خانم‌ها موجب حساسیت بیشتری می‌شده است و بسیاری ازمعلولیت‌های فرزندان را گردن سن بالای مادر می‌انداختند در حالی که تحقیقات جدید نشان داده بالا رفتن سن پدر‌ ها هم نه‌تنها در این قضیه ‌بی‌تاثیر نیست بلکه می‌تواند تاثیر بیشتری هم روی سلامت جسمی فرزندان داشته باشد.

بالا رفتن سن پدرها ریسک بیماری در بچه‌ها را بیشتر می‌کند

پدر شما متهم هستی نه مادر!

به گزارش رویترز، سن پدرها در زمان نطفه بستن جنین می‌تواند یکی از عوامل اصلی و مهم جهش ژنی باشد و بالارفتن سن پدر شدن می‌تواند یکی از علل بالا رفتن آمار اوتیسم در نسل جدید به شمار بیاید.

 

کری استفانسون‌، مدیر اجرایی این تحقیق در مرکز ژنتیک ریکجاویک با عنوان این مطلب که باور عمومی همواره در حال سرزنش بالا رفتن سن مادرها و ریسک بیماری‌ها بوده گفته: «تحقیقات جدید نشان می‌دهد بسیاری از جهش‌های ژنی به علت بالا رفتن سن مردان و دیر اقدام کردن برای پدر شدن است که ریسک بیماری‌های خطرناکی مانند اوتیسم و شیزوفرنی را افزایش می‌دهد و درواقع متهم اصلی پدرها هستند.»

 

هنوز تحقیقات مشخص نکرده دقیقا از چه سنی به بعد بالا رفتن سن مردان برای پدر شدن می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
تا پیش از این سن بالای زنان در بچه‌دار شدن عامل خطرناکی برای داشتن فاکتورهای نشانگان داون و دیگر جهش‌های ژنی بود در حالی که تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان بسیار بیشتر از زنان می‌توانند باعث به وجود آمدن این جهش ژنتیکی باشند.

 

پروفسور ریچارد شارپ از دانشگاه ریپروداکتیو هلث ادینبورا هم براساس بررسی‌های شخصی‌اش به مردان پیشنهاد می‌کند پدر شدن را به تعویق نیندازند و در سن بالا بچه‌دار نشوند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه