اگر به هتل می‌روید، همراه خودتان ملحفه ببرید

0
1357

اسباب سفر همیشه دغدغه کسانی است که عادت دارند با دقت و وسواس، فکر موقعیت‌های خاص را بکنند؛ از انتخاب هتلی مناسب و تمیز گرفته تا وسایل همراه. کسانی که مدام در طول سفر نگران ابتلا به بیماری‌های پوستی، تمیزبودن یا نبودن اتاق هتل و نظافت تخت‌ها یا حتی وجود حشرات موذی‌اند، بیشتر هم استرس سفر دارند.

 

شاید برخی این رفتارها را نشانه‌ای از وسواس یا حساسیت بیش از حد فرد بدانند درحالی که بهتر است بدانید شاید در مواردی توجه بیش‌ازحد به این مسایل به دلیل وسواس یا حساسیت فرد باشد، اما در بیشتر موارد برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ توصیه می‌شود اگر قرار است حین مسافرت در هتل بمانید، حتما باید ملحفه‌های یکبار مصرفی که موجود است تهیه کنید و قبل از خواب، روی بالش، تخت و تشک بکشید تا از شر آلودگی و گردوغباری که نگران آن هستید و ممکن است باعث حساسیتتان شود، خلاص شوید.

 

با این کار تماس مستقیم سر با البسه و ملحفه خواب وجود ندارد. درصورتی که امکان این کار برایتان وجود نداشت و در اتاق به اتو دسترسی داشتید، حتما سطح روبالشی، رویه پتو و تشک را با اتو ضدعفونی کنید.
حتی توصیه می‌شود در صورت امکان با خود زیرانداز ببرید و در کف اتاق بیندازید زیرا مشخص نیست افرادی که قبل از شما در هتل بوده‌اند با کفش در چه مناطقی تردد کرده‌اند.

 

علاوه بر این اگر کودک خردسال همراهتان باشد دیگر نگران بازی کردن او و افتادن اسباب‌بازی‌اش بر کف اتاق نخواهید بود. درصورت امکان و ترجیحا اتاق‌های موکت‌دار نگیرید. هتل‌هایی که فرش‌هایی با پرزهای فراوان، تخت‌هایی با پتوهای پرزدار یا پرده‌های ضخیم دارند، ممکن است باعث بروز آلرژی‌ شوند.

 

فراموش نکنید رعایت نکردن این نکات می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌ به‌خصوص بیماری‌های عفونی‌ منتقل از حشرات مانند شپش شود. به علاوه امکان انتقال ساس یا کک نیز از طریق وجود آلودگی در پتو نیز وجود دارد.

 

علاوه بر این توصیه می‌شود قبل از استفاده از حمام یا سرویس بهداشتی حتما کف و دیوار را با آب داغ بشویید چون مشخص نیست نفر قبلی در آخرین لحظات از این سرویس‌ها استفاده کرده است یا نه.

 

دکتر سید مسعود داودی ، متخصص پوست، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا…

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه