پوستی زیبا با نمک دریایی

0
1931

پوستی زیبا با نمک دریایی

خواص نمک دریا در زیبایی و مراقبت از پوست:

در زیبایی و سفیدی دندان‌ها نقش بسیاری دارد . اگر زردچوبه و نمک دریا را با هم مخلوط کنید و با چند قطره آب به شکل خمیر در بیاورید و با آن دندان‌های خود را مسواک کنید شگفت زده می‌شوید.

نمک دریا حاوی فلوراید فراوان است و مانع از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان می‌شود .

قرقره آب گرم و نمک دریا راه حل درمان آفت و زخم دهان می‌باشد.
در نمک معمولی به دلیل فرایند‌هایی که روی آن انجام می‌شود، تمام مواد معدنی و ضروری به‌ غیر از سدیم و کلر حذف می‌شوند و در آخر به آن ید و مواد شیمیایی برای سفید شدن و به هم نچسبیدن دانه‌های نمک اضافه می‌کنند.
اما نمک دریا کاملا طبیعی است و تمام مواد معدنی که برای پوست لازم است در نمک دریا یافت می‌شود.
خاصیت جوان کنندگی پوست، رطوبت رسانی، سم زدایی کامل سلول‌های پوستی، از بین بردن زبری، التهاب، تورم پوست و افزایش جریان خون از دیگر خواص نمک دریا می‌باشد.
استفاده از نمک دریا در اسکراب‌ها باعث لایه برداری و پاکسازی عمقی پوست می‌شود و مواد معدنی موجود در نمک دریا سلول‌های پوستی را عمیقا تغذیه و آب رسانی می‌کند.

گوگرد موجود در نمک دریا باعث از بین بردن جای جوش و درمان آکنه و التهاب‌های پوست می‌شود (اسکراب نمک دریا و قهوه).

درمان شوره‌های سر:

نمک دریایی علاوه بر اینکه به از بین رفتن شوره‌های موجود در سر کمک می‌کند ، باعث افزایش گردش خون در رگ‌های پوست سر شده و به افزایش سلامت آن کمک می‌کند. نمک همچنین چربی‌ها و رطوبت اضافی سر را جذب می‌کند و مانع از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در سر می‌شود.

موهایتان را به چند قسمت تقسیم کنید و مقداری نمک بر هر قسمت بپاشید. با استفاده از انگشت‌های خیس، پوست سرتان را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. همچنین می‌توانید از شخص دیگری برای این کار کمک بگیرید. سپس موهایتان را بشویید و از نرم کننده مورد علاقه خود استفاده کنید. نتایج را بلافاصله مشاهده خواهید کرد!

دستور یک ماسک متعادل کننده با استفاده از نمک دریایی:

عسل و نمک هر دو دارای ویژگی ضدالتهاب هستند. همین خاصیت، قرمزی و جوش های پوست را التیام می‌بخشد. آنها همچنین موجب ایجاد تعادل در تولید چربی پوست می‌شوند و به لایه‌هایی از پوست که به آب بیشتری نیاز دارند ، رطوبت می‌رساند.

دستور تهیه ماسک:

برای تهیه این ماسک ، کافیست دو قاشق چایخوری نمک دریایی (ترجیحا آسیاب شده باشد) با چهار قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را بر همه قسمت‌های تمیز و خشک پوست صورت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند.
پیش از شستن ، یک پارچه را در آب خیلی گرم خیس کرده و سپس آب آن را بگیرید. پارچه گرم را به مدت ۳۰ ثانیه بر روی پوستتان قرار دهید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. هنگام شستن ، به آرامی پوستتان را مالش دهید تا آلودگی ها و پوست‌های مرده کاملا جدا شوند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه