چه کسانی باید از توالت فرنگی استفاده کنند؟

0
2153

واقعیت این است در مورد مزایای استفاده از توالت فرنگی نسبت به توالت ایرانی، کارتحقیقی مشخصی انجام نشده است. به نظر می‌رسد استفاده از توالت فرنگی برای افراد مبتلا به آرتروز زانو یا ساییدگی کشکک مناسب‌تر باشد چون هنگام استفاده از این توالت‌ها فشار کمتری به زانو وارد می‌شود. در مجموع استفاده از این توالت‌ها برای پیشگیری از آسیب وارده به زانو توصیه می‌شود.

 

از سوی دیگر اگر فردی که از توالت‌ فرنگی استفاده می‌کند در حالت نشسته رو به جلو خم شود یا تکیه‌گاه نداشته باشد به کمرش فشار وارد می‌شود. درنتیجه استفاده از این توالت‌ها برای مبتلایان به دیسک کمر نه‌تنها مفید نیست، بلکه ممکن است مشکلات دیگری را هم ایجاد کند بنابراین اگر افراد مبتلا به دیسک کمر می‌خواهند حتما از توالت فرنگی استفاده کنند باید هنگام نشستن وزنشان را با دست کنترل کنند تا حداقل فشار به کمرشان وارد شود البته بهتر است این توالت‌ها پشتی داشته باشند.

 

می‌توان گفت برای بیماران مبتلا به کمر درد چندان فرقی نمی کند که از توالت ایرانی استفاده کنند یا فرنگی که نکته مهم استفاده درست از توالت‌هاست.

 

بهتر است افرادی که از توالت ایرانی استفاده می‌کنند درحالت نشسته پشتشان را صاف نگه دارند و خم نشوند. به هر حال چون در این باره تحقیقات دقیقی وجود ندارد نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم استفاده از توالت‌های ایرانی چه مشکلاتی ایجاد می‌کند. با این وجود باید گفت تفاوت‌ها آنقدر‌ها هم بارز نیستند. برای جلوگیری از آسیب‌های وارده به زانو استفاده از توالت‌های فرنگی توصیه می‌شود اما برای سایرین الزامی نیست.

دکتر داریوش الیاس‌پور

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه