۴ ماده غذایی که چهره شما را کاملا تغییر می‌دهد

0
2000

پیش از آنکه بیسکوییت یا لیوان شیر بعدی خود را میل کنید، متوجه باشید که این مواد می‌توانند چهره شما را تغییر دهند.
سایت «برایت ساید» در تحقیقی که انجام داده به شما نشان می دهد غذاهایی که شاید شما دوست دارید چگونه به مرور باعث تغییر چهره و قیافه شما می‌شوند.

شیر

چهره افرادی که شیر زیاد مصرف می کنند: پلک پف کرده، پف و حلقه سیاه دور چشم، جوش صورت، گونه فرورفته، جوش چانه.

shir

شیری که به قهوه اضافه می‌کنید و یا لیوان بعدی بستنی می‌تواند بشدت رنگ پوست صورت شما را تغییر دهد، حتی اگر به لاکتوز شیر حساسیت نداشته باشید. ما در اثر سن آنزیم‌های لاکتوز شکن خود را از دست می‌دهیم، و این باعث التهاب در سراسر بدن و از جمله صورت می‌شود.
اگر متوجه می‌شوید که صورت شما بادکرده و خواب‌آلود است و پوست شما چروکیده شده، برای چند هفته لبنیات را کنار بگذارید تا تفاوت چهره خود را مشاهده کنید.

شکر

چهره کسانی که شکر زیاد مصرف می کنند: چین و چروک روی پیشانی، پف زیر چشم، نازکی پوست، چهره خسته، پوست رنگ‌پریده و قهوه‌ای رنگ، جوش تمام صورت.

shekar
شکر نه تنها وزن را زیاد می کند بلکه پوست را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. شکر باعث افزایش گلیکاسیون می‌شود، فرایندی که گلوکز با کولاژن پوست ترکیب شده، به آن آسیب می‌رساند و آن را خشک می‌کند. این باعث پیری زودرس پوست می‌شود، ایجاد چروک می‌کند و مواد رنگین پوست را بهم‌می‌ریزد. تنها راه حفظ شادابی پوست کم کردن مصرف شکر است.

گلوتن

گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فراورده نهایی می‌گردد. ریشه کلمه گلوتن کلمه لاتینی «گلوتن» به معنای «چسب» می‌باشد. گلوتن ترکیبی پروتئینی است که از غذاهای فرآوری شده از گندم و سایر غلات مرتبط به آن از جمله چاودار و جو بدست می‌آید.  در نقاط مختلف جهان گلوتن بعنوان یک منبع پروتئینی هم در غذاهایی که بطور مستقیم از منابع حاوی آن تهیه می‌شود و هم بعنوان افزودنی به غذاهایی کم پروتئین، در نظر گرفته می‌شود. در اندوسپرم موجود در دانه اغلب گیاهان گلدار، پروتئین ذخیره شده است تا به هنگام رویش به مصرف جوانه برسد.

چهره افرادی که غذای سرشار از گلوتن می خورند: جوش پیشانی، بادکردگی قرمز رنگ گونه، جوش گونه، چهره بادکرده، جوش و لکه‌های تیره روی چانه.

gloten

این عوارض در اثر آن است که بدن شما قادر به هضم گلوتن نیست، این پروتئین که در گندم، جو، جودوسر و تمام نوشیدنی‌هایی که از آنها ساخته می‌شود مانند انواع ماالشعیر، دلستر و آبجو وجود دارد.
برای فهمیدن اینکه آیا شما به گلوتن حساسیت دارید، ۲تا ۳ هفته این محصولات را مصرف نکنید و تغییرات پوست خود را مشاهده کنید. اگر این عوارض باقی ماندند، احتمالا به چیز دیگری حساسیت دارید، ولی با این همه مصرف هیدروکربورها و مواد نانی را کم کنید. هم اکنون انواعی از مواد غذایی با برچسب بدون گلوتن هم عرضه می شوند

Gluten_Free_Weet-Bix

الکل

چهره افرادی که الکل زیاد مصرف می کنند: اخم، پلک پف کرده، چروک زیر چشم، پوست گونه خشک و چروکیده، باز شدن منافذ پوست، پوست سرخ‌رنگ، عمیق شدن خط خنده.

alcol
جدای از شکر زیاد، شراب بعضی وقت‌ها حاوی سموم آفات نباتی و سولفیدهاست که باعث کاهش آب بدن می‌شود. بدن شما آب از دست می‌دهد، به کبد شما فشار می‌آید و سیستم گوارش شما در روز بعد مختل می‌شود و به این ترتیب پوست چروکیده، قرمز رنگ و آویزان به چشم می‌آید.
مصرف الکل برای مدت طولانی، کار باکتری‌های مثانه را مختل می‌کند و باعث بیماری‌های زیادی می‌شود.
برای حل چه باید کرد؟ الکل را برای ۳ هفته کنار بگذارید. این کوتاه‌ترین زمان برای ترمیم پوست است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه