تمرین های هوازی چگونه به کاهش وزن کمک میکند؟

0
751

تمرینات هوازی

به انواع ورزش‌هایی که بطور مستمر و طولانی مدت(بیش از ۲ دقیقه) طول می‌کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین کمتر از ۷۰درصد حداکثر ضربان قلب می‌باشد تمرینات هوازی و یا زیر بیشینه گفته می‌شود.

دویدن و پیاده‌روی دوچرخه‌سواری، شنا در مسافت‌های طولانی مدت از انواع تمرینات هوازی هستند.

 

تمرینات هوازی به دو روش صورت می‌گیرد:

۱ـ روش تداومی
۲ـ روش تناوبی(اینتروال)

در روش تداومی فرد بدون استراحت به تمرین می‌پردازد مثلاً ۲۰ دقیقه دویدن پیوسته و بدون استراحت ولی در روش تناوبی فرد مابین تمرین کردن استراحت می‌کند. معمولاً زمان استراحت با زمان فعالیت در تمرینات تناوبی هوازی برابر است. به عنوان مثال یک دقیقه دویدن و یک دقیقه استراحت کردن(استراحت فعال مثل راه رفتن) یک تمرین اینتروال هوازی محسوب می‌شود. انرژی مورد نیاز برای انجام تمرینات هوازی از گلوکز و چربی تامین می‌شود بنابراین برای کاهش چربی خون و یا کاهش وزن چربی بدن، تمرین هوازی بهترین نوع تمرین است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه