رابطه چای با دندان های سالم

0
1023

ترکیباتی که در چای سیاه وجود دارد می تواند باعث توقف رشد باکتری های مضر دندان؛ که سبب پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان شده و دندان را از بین می برد؛ شود.

 

هم چنین چای سیاه روی یک نوع باکتری به نام گلوکوزیل ترانسفراز مؤثر است. این باکتری به صورت آنزیم عمل کرده و قندها را به یک ماده چسبنده تبدیل می کند که جرم ها به وسیله آن به دندان می چسبند.

 

هم چنین محققان می گویند هنگامی که برخی از باکتری های جرم ساز در برابر چای سیاه قرار می گیرند نمی توانند با باکتری های دیگر در جرم دندان همراه شوند و در نهایت از مقدار کلی جرم دندان کاسته می شود.

 

از این پس، اگر دندانپزشک شما فقط دستور نوشیدن یک فنجان چای را به شما داده چندان هم تعجب نکنید! چرا که تحقیقات جدید نشان داده است که برگ های چای سیاه حاوی ترکیباتی است که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرده و ایجاد پلاک دندان را کاهش می دهد.

 

پوسیدگی های باکتریایی زمانی ایجاد می شوند که ذرات ساده قند به اسید تبدیل می گردند. این اسید با تأثیر بر روی دندان و در نهایت ایجاد حفره منجر به از دست دادن دندان خواهد شد که ترکیبات موجود در چای با کاهش تولید اسید موجب از بین رفتن و یا توقف رشد باکتری هایی می شود که تولید پوسیدگی می کنند.

 

نتایج مثبت حاصل از چای به علت عوامل شیمیایی و میکروبیولوژی آن می باشد. برای از بین بردن پلاک ها تنها استفاده از چای مفید و مؤثر واقع نخواهد شد و فرد می بایست از مسواک، نخ دندان و … نیز استفاده کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه