نقش غذاهای سرشار از فیبر در پیشگیری از سرطان پستان

0
1280

عادت‌های غلط زندگیتان را اصلاح کنید

اگر از آن‌دسته افرادی هستید که از سرطان می‌ترسید،‌ بدانید که راه‌هایی هم برای کم کردن خطر آن هست. تحقیقات تازه هم روز به روز اهمیت و اثر این راه‌ها را بیشتر نشان می‌دهند. یکی از این راه‌ها که محققان چینی توانسته‌اند در پژوهش‌های جدید خود به آن برسند، اثر مصرف فیبر در مبارزه با سرطان پستان است.

 

نتایج این تحقیق که به‌تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند با ۱۱ درصد خطر کمتر در پیشرفت سرطان پستان مواجه‌اند. به نظر می‌رسد افرادی که فیبر غذایی بیشتری مصرف می‌کنند، از سلامت عمومی بهتری برخوردارند و این موضوع باعث کاهش خطر سرطان پستان می‌شود، نه اینکه فیبر به خودی خود این خطر را کم کند. گفتنی است سرطان پستان پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در زنان است.

 

به کانال تلگرام “سیب کلینیک” بپیوندید

 

هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان پستان تشخیص داده می‌شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند. خطر ابتلا به سرطان پستان با افزایش سن بیشتر می‌شود و حدود سه‌چهارم از موارد بیماری در زنان بالای ۵۰ سال گزارش می‌شود. محققان چینی معتقدند افرادی که فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، ‌درواقع از روش زندگی و عادات سالم‌تری پیروی می‌کنند و این عوامل مختلف، آنها را در برابر سرطان پستان محافظت می‌کند.

 

بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که شواهد قوی‌ای از ارتباط معکوس میان دریافت فیبر غذایی و خطر سرطان پستان به دست آمده که ارزشمند است. اگرچه ارتباط بین خوردن غذاهای سرشار از فیبر و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان اندک است، اما همگی از فواید خوردن غذاهای سرشار از فیبر بر سلامتی آگاه هستیم.

 

فواید این نوع غذاها آن است که کلسترول را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کنند و اگر کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان را هم به این موارد اضافه کنیم، انگیزه دیگری برای خوردن آن ایجاد می‌شود. اگر همه این فواید فیبر قانعتان نکرد، به یاد بیاورید که مصرف موادغذایی سرشار از فیبر، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده هم پیشنهاد شده‌ است. لازم به ذکر است میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات و غلات سبوس‌دار از غذاهای سرشار از فیبر محسوب می‌شوند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه