موادغذایی شگفت‌آور برای داشتن موهایی سالم

0
1295

از انواع محصولات بهداشتی و زیبایی برای درخشان کردن مو هایمان استفاده می‌کنیم اما هیچ وقت فکر نمی‌کنیم تغذیه‌مان از این محصولات زیبایی قوی‌تر است. غذاهایی که می‌خوریم به صورت مستقیم روی روند رشد موهایمان، شادابی و درخشانی و از همه مهم‌تر سالم‌بودن آنها تاثیر دارد.

 

البته متخصصان تغذیه معتقدند به غیر از عوامل تغذیه‌ای، نخوابیدن، سیگار کشیدن و تغییرات هورمونی هم در نداشتن مو هایی سالم نقش دارند. این مطلب را مطالعه و سعی کنید در برنامه غذایی‌تان از این گروه مواد به طور متوسط استفاده کنید. مطمئن باشید بعد از چند ماه موهایی سالم‌تر خواهید داشت.

۱- سالمون

به غیر از پروتئین و ویتامینD (عواملی اساسی برای داشتن موهایی سالم) منبع غنی از امگا۳ در ماهی‌های سالمون، آن را به گزینه‌ای مناسب برای موهایتان تبدیل کرده است. موهایتان برای رشد بهتر نیازمند این اسیدهای چرب است. این اسیدهای چرب باعث ایجاد چربی طبیعی در پوست سر و آبرسانی آن می‌شود. سعی کنید ماهی سالمون تازه تهیه کنید. اگر این ماهی را پیدا نکردید گزینه جایگزین برای موهایتان در این گروه ماهی ساردین است.

۲- گردو

تنها عضو گروه آجیل‌‌ها که باز هم سرشار از امگا۳ یا همان اسیدهای چرب است به علاوه غنی از ویتامین E و بیوتین است که می‌توانند از سلول‌های آسیب‌دیده مو محافظت کنند. یکی از متخصصان زیبایی پوست می‌گوید خوردن مقادیری از این ماده غذایی باعث حفظ شدن رنگ طبیعی موهایتان می‌شود. اگر از روغن گردو برای موهایتان استفاده کنید آن را درخشان‌تر می‌کنید.

۳- سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ها منابع غنی آنتی‌اکسیدان و بتاکاروتن هستند که بدن شما را به سمت جذب هر چه بیشتر ویتامین E می‌کشانند. هر کدام از سلول‌های بدن بدون دریافت ویتامین E، عملکرد مناسبی ندارند. این ویتامین همچنین باعث ساختن و محافظت از چربی لازم و طبیعی پوست سر می‌شود و کمبود آن ویتامین در بدن باعث چسبندگی موهایتان می‌شود. سیب‌زمینی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. هویج، هلو و انبه هم منابع سرشار از بتاکاروتن هستند.

۴- تخم‌مرغ

اگر پروتئین مناسبی را به بدنتان برسانید، موهای سالمی خواهید داشت. پروتئین، آهن و روی لازم را در ۲ عدد تخم‌مرغ آبپز می‌توانید پیدا کنید. این مواد به سلول‌ها کمک می‌کنند اکسیژن لازم را به فولیکول‌های مو برسانند و کمبود این مواد منجر به ریزش و کم‌مویی موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود.

۵- اسفناج، کاهو

آهن موجود در اسفناج به قدری است که باعث می‌شود تارهای موهایتان محکم‌تر و قوی‌تر شود ویتامین C موجود در آن به درخشانی بیشتر موهایتان کمک می‌کند. سعی کنید اسفناج را به تنهایی بخورید. اگر از طعم آن خوشتان نمی‌آید گزینه جایگزین‌، کاهو است.

۶- ماست

ویتامین B5 را می‌توانید در اغلب محصولات زیبایی و آرایشی برای موها پیدا کنید اما راحت‌تر از آن خوردن روزانه یک کاسه ماست کم‌چرب است. این ویتامین به طرز شگفت‌انگیزی از موهایتان محافظت می‌کند. ویتامین C همچنین در گردش مناسب خون و رساندن مقادیر کافی آن به پوست سرتان و داشتن موهایی سالم به شما کمک می‌کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

افزودن دیدگاه